Aktuelno

Rockwool – Građevinski sektor je pokretač ekonomije

Ovih dana se zbog pandemije korona virusa pred velikim izazovima nalaze sve sfere društva, a poseban udar je doživela ekonomija, kako na globalnom, tako i na mikro planu. Po procenama mnogih analitičara posledice ćemo osećati i u 2021. godini. Kako se trenutno situacija odražava na građevinski sektor i kakve su prognoze za budućnost, saznajemo od predstavnika kompanije Rockwool:

Kako se u ovom trenutku odražava pandemija na poslovanje Vaše kompanije. Na prvi pogled se čini da građevinski sektor, bar što se tiče velikih projekata, nije mnogo pogođen… Ili grešimo?

Za potrebe srpskog tržišta u ovom trenutku se snabdevamo proizvodima iz istarske fabrike u kojoj se od izbijanja krize sa korona virusom, proizvodnja kamene vune nastavila, s tim da smo svakodnevno pratili situaciju i usklađivali proizvodnju sa potrebama na tržištu. U dogledno vreme ćemo biti u mogućnosti da se snabdevamo proizvodima i iz naše nove fabrike u Rumuniji. Svakako želimo da naglasimo da smo u svim našim fabrikama sprovodili, i još uvek sprovodimo izvanredne higijenske mere predostrožnosti kako bismo osigurali sigurnu i efikasnu proizvodnju, istovremeno vodeći brigu o zdravlju i dobrobiti naših zaposlenih i svih onih kolega iz kooperantskih firmi koji zbog prirode svog posla ulaze u krug naših fabrika.

– Da li ima razlike u padu prodaje kada su u pitanju krajnji korisnici i veliki kupci?

Naše aktivnosti su usko povezane sa građevinskim sektorom koji je uvek bio ključni pokretač ekonomskog rasta u Srbiji i Evropi uopšte, tako da smatramo da će taj sektor biti vrlo važan kao deo odgovora na krizu zbog virusa COVID-19. Zato verujemo da će uvek biti potražnje za našim proizvodima od kamene vune. I zato nam je drago da građevinski sektor u Srbiji nije bio mnogo pogođen ovom krizom, jer je građevinarstvo inače veliki generator ekonomskih aktivnosti.

Smatramo da bi Srbija trebala čim pre da počne aktivnije da prati evropske trendove vezane za energetsku efikasnost u zgradama i započne energetske obnove postojećih zgrada, budući da su one najveći potrošači energije a najveći deo njih, pogotovo višespratnih zgrada, je izgrađen 70ih i ranije. Na taj način vrlo brzo bi se dodatno osnažile građevinske aktivnosti i osetili pozitivni efekti na ekonomiju, otvorila bi se nova i sačuvala postojeća radna mesta, a poboljšao bi se i kvalitet stanovanja.

– Kako se Vaša kompanija prilagođava novonastaloj situaciji?

Iz fabrike u Istri izvozimo u više od 15 zemalja, a Italija je naše najveće izvozno tržište. Budući da su ekonomske aktivnosti u Italiji bile svedene na samo one vitalne za funkcionisanje države, naš izvoz u ovu zemlju takođe je bio smanjen. Mi smo iskoristili te slobodne kapacitete i zbog velike potražnje za proizvodima od kamene vune, pogotovo za ravne krovove mi smo se usmerili na srpsko tržište i bili u mogućnosti da pravovremeno zadovoljimo zahteve naših partnera i kupaca.

– Da li je pandemija uticala na neke od tekućih planova za ovu godinu, kao što je na primer promocija novih proizvoda?

Ove godine smo u Srbiji lansirali nekoliko novih proizvoda za izolaciju fasada, jer smo hteli dodatno da izađemo u susret zahtevima tržišta i reč je o odličnim proizvodima koji pružaju dobar odnos cene i kvaliteta. Svakako je važno naglasiti da naš izolacioni materijal od kamene vune pored toplotne i zvučne izolacije pruža i zaštitu od požara.

– Kakvi su planovi za drugu polovinu godine, ili ste sa planovima već “u sledećoj godini”?

Rockwoolu je srpsko tržište izuzetno važno jer predstavlja veliki potencijal i vidimo pozitivne pomake i što se tiče visokih standarda u novogradnji, ali i vezano uz napore državnih i nevladinih institucija da se podigne nivo svesti vezane za energetsku efikasnost zgrada. To je prvi preduslov da se krene u masovnije energetske obnove zgrada koje više nisu pitanje izbora i volje, već je to nešto što moramo kao društvo napraviti jer su benefiti jako veliki i osetiće će ih celo društvo, ali će se pozitivno odraziti i na okolinu.

– Planirate li učešće na Sajmu građevinarstva u Beogradu čije održavanje je odloženo i nedavno potvrđeno za 24. jun?

Sajam predstavlja jedan tradicionalniji oblik susreta proizvođača s poslovnim partnerima. Mi smo već odavno prešli na druge platforme komunikacije i saradnje s našim partnerima i korisnicima naših proizvoda. Pa tako konstantno tokom cele godine organizujemo edukacije i razne oblike radionica, u nekoliko navrata smo organizovali i posete istarskoj fabrici u kojoj smo predstavili nove proizvode.