VOZILI SMO Hyundai i10 – Maksimum minimalizma
Ako je cena glavni kriterijum, tranutno jedan od najinteresantijih automobila u domaćoj ponudi je Hyundai i10. Pored cene ovaj gradski model sa dalekog istoka pleni i kvalitetom, prostranošću, a čak i u osnovnoj verziji od oko 11.000 evra se dobija prilično bogat paket standardne opreme
Cene novih automobila su u poslednjih par godina poletele u nebo. Više ne postoje novi automobili čija cena je četvorocifrena, odnosno ispod psiholoških 10.000 evra, a čak su i Daca modeli u svojim najpristupačnijim verzijama zašli u klasu iznad 12.000 evra. To kao da je svima ostalima dalo slobodu da cene dodatno podignu. Jedan od trenutno najpristupačnijih automobila na tržištu je Hyundai i10. U pitanju je mali gradski model, ali on nas je tokom testa oduševio komforom i ponudom prostora u kabini. Definitvno Hyundai i10 nudi više nego što bi od njega moglo da se očekuje.
Na našem testu se našao odlično opremljen model u atraktivnoj plavoj boji sa aluminijumskim točkovima. Svi ovi detalji itekako doprinose da inače atraktivna spoljašnjost bude još upadljivija. Ipak, malo pažljivijim zagledanjem postaje jasno da je kod ovog automobila ipak mnogo više uloženo u praktičnost. Poklopac motora je kratak, međuosovinsko rastojanje maksimalno povećano na 2.425 milimetara, tako da je maksimalan prostor dat putničkom prostoru. Gledan sa zadnje strane Hyundai i10 otkriva i naglašen trag točkova, odnosno sasvim solidnu širinu automobila. Sve to je omogućilo kreiranje veoma prostrane i praktične kabine, nadprosečno upotrebljive kada je ova klasa automobila u pitanju.
I pored atraktivne spoljašnjosti, čini nam se da se prave vrednosti modela i10 kriju u kabini. Neverovatno je sa koliko prostora raspolaže ovaj automobil dužine svega 3.675 milimetara. Na prednjim sedištima standardno ima dovoljno prostora, to se podrazumeva, ali iznenadila nas je prostranost i na zadnjoj klupi, kao i to da ima dovoljno prostora za glavu. I pored svega, našlo se prostora i za prtljažnik zapremine 252 litra.
Pored prostranosti mora da se istakne i komfor. Pritom ne mislimo na oslanjanje, jer ono jeste nešto čvršće podešeno, kako bi ovaj maleni automobil bio dovoljno stabilan. Komoditetu prvenstveno doprinose prednja sedišta koja su veoma komforna, bolja od nekih modela dve klase iznad. Vozačevo sedište poseduje i sklopivi naslon za lakat koji mnogo doprinosi komoditetu, a zameramo što ovaj veoma koristan dodatak predstavlja standard tek u najvišem Impression paketu opreme.
Hyundai kod svih modela, pa i novog i10, pokazuje pravu zrelost kada je ergonomija u pitanju. Ni jednog trenutka dizajn nije bio ispred praktičnosti. To važi za svaki detalj, tako da je svakodnevna vožnja potpuno opuštena i rasterećena. Instrumenti su pregledni, ekran multimedije je pozicioniran visoko, ima brz odziv i dobro organizovane menije. Pomenimo i opciju bežičnog punjenja telefona, što je takođe deo viših paketa opremljenosti. Objektivno, modelu i10 ne može mnogo toga da se zameri. Ipak, nemojte očekivati da su vrata ovog modela A segmenta obložena mekom kvalitetnom plastikom. Nisu, a bilo bi previše očekivati nešto više od tvrde crne plastike.
Testirani model je pokretao snažniji od dva ponuđena motora. Osnova je trocilindraš od jednog litra radne zapremine, a u testiranom automobilu se našao četvorocilindraš od 1,2 litra radne zapremine i 84 konjske snage. On snagu prenosi preko petostepene manuelne transmisije, a uz doplatu je dostupna i automatika. Za pohvalu je zvučna izolacija. U gradskim uslovima automobil se kreće skoro nečujno, a do porasta buke dolazi tek sa porastom brzine. Slična situacija je i po pitanju performansi. U gradskim uslovima i10 je veoma startan i živahan, a tek na otvorenom putu postaje jasno da mu auto-putevi ipak nisu prirodno stanište.
Tu se nameće i zaključak. Za 90 odsto svakodnevnih potreba Hyundai i10 je za veliki broj vozača više nego dovoljan. A onaj odlazak na odmor jednom godišnje mu neće predstavljati nepremostivu prepreku. Dovoljan će biti jedan krovni kofer i četvoročlana porodica će komotno moći da se smesti čak i u Hyundai i10.
Tehnički podaci:
Motor: benzin, redni, 4 cilindra, zapremina 1.197 cm3, snaga 62 kW (84 KS) pri 6.000 o/min, Maksimalni obrtni moment 118 Nm pri 4.200 o/min; Prenos snage: pogon na prednjim točkovima, manuelni petostepeni menjač; Međuosovinsko rastojanje 2425 mm, Dimanzije 3.675 x 1.680 x 1.480 mm, Prtljažnik 252 l, Rezervor 36 l, Ubrzanje 0-100 Km/h 12,6 s, Maks. brzina 171 km/h