VOZILI SMO: Novi Peugeot 3008 – Spoj suprotnosti
Novi Peugeot 3008 pleni atraktivnošću, ali i pored toga praktičnost nije zanemarena. Takođe, i kokpit je naglašeno futuristički stilizovan, ali se to nije negativno odrazilo na funkcionalnost. Cena je u poređenju sa konkurencijom prilično konkurentna
Kada je Peugeot ušao u klasu kompaktnih SUV modela prvom generacijom modela 3008, učinio je to pomalo stidljivo. Prva generacija nikada nije bila jedan od popularnijih modela u ovoj zahtevnoj klasi. Drugom generacijom je to ispravljeno. Druga 3008-ica ponudila je fantastičan miks atraktivnosti i praktičnosti, a taj trend se nastavlja i sa trećom generacijom koja se našla na našem testu.
Testirani model se u ponudi peugeot-a trenutno nudi po ceni od 41.990 evra, dok cena za osnovnu verziju sa istim pogonom iznosi 34.590 evra.
Potpuno novi Peugeot 3008 donosi promenu koncepcije u poređenju sa prethodnikom. Karoserija je iz forme klasičnog kompaktnog SUV modela sada dobila bočnu liniju daleko sličniju sve popularnijoj SUV coupe klasi. To se ogleda u opadajućoj liniji krova u zadnjem delu.
PROČITAJTE JOŠ:
VOZILI SMO: Renault Austral – Atraktivna porodična krstarica
VOZILI SMO: Novi Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4MOTION DSG
Ipak, u Peugeotu su bili prilično obazrivi, pa nisu dopustili da atraktivnost ugrozi praktičnost, koja se od savremenog SUV modela na platformi C segmenta itekako očekuje. Novitet je od prethodnika duži za skoro deset centimetara, što je itekako iskorišćeno da se poboljša ponuda prostora i pored atraktivne forme karoserije.
Na zadnjoj klupi ima dovoljno mesta za dva odrasla putnika, troje dece može komotno da se vozi i na dužim putovanjima, a porodičnu orijentaciju ovog automobila potvrđuje i prtljažnik zapremine 520 litara. Ima modela u klasi koji nude više prostora, ali svakako ne i više atraktivnosti – Peugeot je na tom polju pronašao dobar kompromis.
Ako za karoseriju kažemo da je atraktivna, onda za enterijer ponestaje adekvatnih prideva. Retko se pojavi model, pogotovo ne u ovom cenovnom rangu, koji nudi takav nivo ekskluzivnosti.
Kokpitom dominira ekran koji spaja instrumente i multimediju. Nalazi se unutar zakrivljenog panela koji je „okačen” sa zadnje strane, tako da izgleda kao da lebdi. Ono što posebno impresionira jeste da se unutar ovog panela nalazi jedan dugački ekran, a ne dva ekrana ispod zajedničkog stakla, kao kod sličnih rešenja, čak i onih sa premijum pečatom.
Ispod ekrana nalazi se sada već tradicionalni Peugeot volan koji kao da je pozajmljen iz neke skupocene igračke konzole. Savršeno leži u rukama, a nimalo ne smeta što se na instrumente gleda preko obruča upravljača, a ne kroz njega.
Na upravljaču se nalazi obilje komandi. One na prvi pogled izgledaju kao da su „touch” tipa, ali nisu. Za aktivaciju je potreban pritisak, tako da nema bojazni od nehotične aktivacije funkcija tokom parkiranja. Interesantna je i pozicija prekidača za rukovanje transmisijom. Nalazi se relativno visoko sa desne strane upravljača, tik pored start/stop prekidača. Jeste neobično, ali je vrlo funkcionalno kada se vozač navikne.
U Peugeotu su odlučili da sa centralne konzole eliminišu atraktivne tastere koje smo često poredili sa dirkama nekakvog muzičkog instrumenta. Tu je sada „touch” panel sa „touch” komandama. U prvi mah može da zasmeta, jer onemogućava upotrebu bez skretanja pogleda sa puta, ali zato pruža mogućnost personalizacije i postavljanja komandi po sopstvenom izboru.
Od nedostataka bismo izdvojili još i potpuno oslanjanje klimatizacije na sistem multimedije, izuzev nekoliko prečica ispod ekrana. Za podešavanje temperature potrebno je koristiti multimediju, a posebno smeta to što aktivacija grejača ili ventilacije sedišta zahteva nekoliko dodira po ekranu i lutanje po meniju klimatizacije.
Zato su francuski inženjeri obavili besprekoran posao kada je pozicija sedenja u pitanju. Položaj za upravljačem više može da se uporedi sa nekim kupe modelom, nikako sa SUV klasom. Utisku dodatno doprinosi to što se na testu našla veoma dobro opremljena verzija sa kožnim sedištima i obiljem mogućih podešavanja, ali činjenica je da je novi 3008 i u bazičnoj verziji veoma komforan automobil.
Kao što karoserija kombinuje atraktivnost i praktičnost, tako je koncipirano i oslanjanje. U vožnji se oseti da je ono nešto čvršće nego što je bila Peugeot praksa ranijih godina. Zahvaljujući tome automobil je znatno stabilniji i u krivinama se ne ponaša nesigurno. I pored toga, komfor je na visokom nivou.
Sa trećom generacijom modela 3008, Peugeot se potpuno oslonio na električni pogon, a testirani model je jedini u ponudi sa, da tako kažemo, „normalnim” pogonom. U pitanju je blagi hibrid. Pogon obezbeđuje dobro poznati 1.2 trocilindraš, a asistira mu mali elektromotor od 21 KS.
U vožnji se ovaj model ne ponaša kao klasični hibridi, a ni kao standardni blagi hibridi. Ponekad, na parkingu do brzine od 15-ak kilometara na čas, automobil se kreće na električni pogon, ali u vožnji je uvek aktivan benzinski motor. Hibridna tehnologija je tu da ostvari određene uštede i donekle poboljša performanse.
Ubrzanje do sto kilometara na čas traje 10,2 sekunde. Nije loše, ali danas su kupci pomalo razmaženi nekim drugim automobilima sa boljim rezultatima. Ipak, ocena je da se Peugeot 3008 sa ovim pogonom ponaša veoma dobro, živahan je, osim ako nemate prevelika očekivanja.
Tehnički podaci
Motor R3, benzin, turbo
Zapremina 1.190 ccm
Snaga 100 KW/136 KS pri 5.500 o/min
Ob. moment 230 Nm pri 1.750 o/min
Elektromotor 21 KS / 51 Nm
Transmisija automatska, šest stepeni
Ubrzanje 0-100 Km/h 10,2 s
Maks. brzina 201 km/h
Pogon na prednje točkove
Dimenzije 4.542 x 1.895 x 1.641 mm
Detaljnije podatke o cenama, specifikacijama i opremi, potražite NA LINKU