Garaža

Upoznajte novi Renault Espace – Drugo lice porodične krstarice

Novi Renault Espace je potpuno promenio koncepciju. Od porodičnog monovolumena sada je to prostran SUV, takođe sposoban da bude porodično vozilo. U Srbiju stiže sledeće godine, kada će biti poznata i cena

PROČITAJTE JOŠ:

VOZILI SMO: Dacia Duster sa motorom iz Mercedesa

VOZILI SMO: Potpuno novi Nissan Qashqai

Kada je Renault pre četiri decenije predstavio model Espace, pokrenuta je lavina na evropskom tržištu. Mnogi su počeli da slede koncept kreiranja velikih monovolumena. Danas je situacija potpuno drugčija, a najtraženiji su SUV modeli.

Novim trendovima je Renault pokušao da se prikloni i prethodnom verzijom modela Espace, koji je bio neka vrsta krosovera – vozila izmežu SUV modela i klasičnog automobila. Najnovijom generacijom, ipak, predstavnici francuske kompanije očigledno ne žele mnogo da eksperimentišu – novi Espace je čistokrvni SUV u verzijama sa pet ili sedam sedišta.

Novi Espace će biti najprostraniji model u Renault ponudi, što ga čini dostojnim naslednikom nekadašnjeg Espace-a. Ono što proizvođač napominje je to da je posebna pažnja posvećena kvalitetu materijala u kabini, pa se po tom pitanju ovaj Renault približio skupljim premijum modelima. Pomenimo samo panoramski krov površine od jednog kvadratnog metra.

Panoramski krov ima površinu od jednog kvadratnog metra

Pored toga, putnički prostor novog Espace-a može da se pohvali najnovijim naprednim tehnologijama koje osiguravaju maksimalnu povezanost. Kao što je očekivno, kokpitom dominiraju dva velika ekrana. Jedan menja klasičnu instrument tablu, a drugi centralno postavljen je osetljiv na dodir i služi za upravljenje svim sistemima.

Kokpit se potpuno oslanja na komande osetljive na dodir

U poredjenju sa prethodnom generacijom, novi Espace ima manje spoljašnje dimenzije, lakši je 215 kg i opremljen je sa izuzetno efikasnim potpuno hibridnim E-Tech motorom snage 200 KS. Potrošnja goriva od svega 4,6 litara na sto kilometara zaslužna je za domet do 1100 km sa jednim punjenjem rezervoara, pri čemu nije potrebno puniti bateriju.

Podrazumeva se da novi Renault Espace poseduje sve najsavremenije sisteme iz ponude francuskog proizvođača. Pomenimo i poznati Renault-ov 4CONTROL sistem koji prilikom skretanja, pored prednjih, donekle zakreće i zadnje točkove. To ovom velikom SUV modelu daje stabilnost pri brzoj vožnji, ali i okretnost na skučenim parkinzima i u gradskoj vožnji.

Novi Espace se na domaćem tržištu očekuje naredne godine.

Foto: Renault