Garaža

VOZILI SMO: Renault Megane Conquest – Hibrid menja dizel

Modelom Megane Conquest Renault je tržištu prvi ponudio nešto pristupačniji SUV kupe izvan premijum klase. Sada je ovaj mode u E-Tech verziji dostupan i sa naprednim i ekonomičnim hibridnim pogonom. Cena, ipak, prati kvalitet

Kada bi trebalo nabrojati pet evropskih proizvođača koji su naviše svojim inovacijama menjali ustaljene norme, Renault bi morao da se nađe među njima. Ovaj francuski proizvođač je naročito poznat po tome da kreira nove klase automobila, kao što je svojevrmeno bio jedan od “glavnih krivaca” za eksploziju klase monovolumena.

PROČITAJTE JOŠ:

VOZILI SMO: Toyota Corolla Cross – Savršen porodični paket

VOZILI SMO: Kia Sportage – Odnos cena kvalitet je adut

VOZILI SMO: Peugeot 308 SW – Karavan po meri porodice

Ovaj put Renault nije otkrio toplu vodu, jer klasa SUV kupea već postoji, ali do sada se niko nije odvažio da ovaj poularni segment ponudi izvan premijum klase. Postoje SUV modeli koji nedvosmisleno ističu sportski karakter, ali niko još nije predstavio tipičan SUV kupe model, a da je relativno pristupačan.

Odnedavno na našem tržištu je dostupna i E-Tech, odnosno hibridna verzija ovog modela, a kako u ponudi od početka nema dizela, ovo je idealna opcija za sve one koji u prvi plan stavljaju ekonomičnost. Nažalost cena nije na listi aduta. U trenutku pisanja ovog teksta Megane Conquest E-Tech košta 37.690 evra, u šta treba uračunati olakšicu od 2.500 evra za hibridnu subvenciju.

Ali krenimo od onog najočiglednijeg kada je Megane Conquest u pitanju, a to je dizajn. Atraktivnost je definitivno jedan od osnovnih aduta modela Megane Conquest. Prednji deo je stilizovan u skladu sa imenom, jer prednje svetlosne grupe nedvosmisleno podsećaju na aktuelnu verziju modela Megane. Isto važi i za zadnji deo karoserije, koji krase izdužene spojene svetlosne grupe.

Treba napomenuti i to da, iako je ovaj model poneo ime Megane, on platformu zapravo deli sa modelima Captur i Clio. Istina, ta platforma je produžena, tako da Megane Conquest ima ukupnu dužinu od 4,6 metara i međuosovinsko rastojanje od čak 2,7 metara. To nikako nije u klasi modela Clio.

Pitamo se kako su se sve ove promene i neobičan oblik karoserije odrazili na ponudu prostora… Ulazak u automobil otkriva da novitet u Renault gami ima pomešan genetski kod. Naime, kokpit je preuzet iz modela Clio i Captur, ali je prostranost ipak mnogo veća.

Kokpit je preuzet iz modela Clio, što podrazumeva odličnu organizaciju i ergonomiju

Na prednjim sedištima ima dovoljno prostora, a komotno na zadnjoj klupi mogu da se voze i odrasli putnici visine 190 centiemtara. I to nije sve – iza zadnje klupe se nalazi prtljažnik izdašne zapremine 480 litara (513 kod verzije bez hibridnog pogona), što je u klasi karavana C segmenta.

To što Megane Conquest osnovu deli sa modelima Clio i Captur ima još dobrih strana, a to je i organizacija kokpita. Instrumenti su potpuno digitalizovani, a centralnim delom dominira veliki uspravno orijentisani ekran osetljiv na dodir kojim se rukuje veoma atraktivnim, preglednim i dobro organizovanim multimedijalnim sistemom. U standardnoj verziji ovaj ekran ima dijagonalu sedam inča, a u testiranom modelu se našao veći od 9,3 inča, koji ima vertikalnu orijentaciju.

Prednja sedišta su atraktivna i veoma komfona

Iako je tu veliki monitor, vozaču se na raspolaganju nalaze i veoma praktične manuelne komande klimatizacije. U dnu se nalazi veoma atraktivna ručica automatske transmisije. Dobra vest je da je automatski menjač standard, bez obzira na pogon i nivo opremljenosti, a manuelne transmisije nema u ponudi. Naravno, kod hibrida se automatika podrazumeva.

Instrumenti nude više opcija podešavanja, a odlikuje ih i atraktivnost i preglednost

Tabla sa instrumentima se nudi u nekoliko verzija, sa ekranima dijagonale 4,2 inča, sedam ili 10,2 inča. Tu nema mnogo iznenađenja, jer Renault već odavno nudi kvalitetne instrumente, koji su u isto vreme i atraktivni, ali, što je još važnije, funkcionalni i pregledni. Ni Megane Conquest nije izuzetak.

Ono što nas je najviše interesovalo je kako se ovaj dobro poznati automobil ponaša sa hibridnim pogonom. Prvi utisak je više nego pozitivan. Bešumno kretanje pri malim brzinama i tokom manevrisanja na parkinzima nam se itekako dopalo i savršeno se dopunjuje sa tradicionalnom Renault-ovom udobnošću.

U vožnji hibridni pogon obezbeđuje solidne performanse. Pored atmosferskog benzinskog četvorocilindraša tu su dva elektromotora. Manji ima ulogu anlasera i generatora i raspolaže sa 49 KS, dok veći elektromotor raspolaže sa 71 KS.

Kombinacija dva elektromotora i benzinskog agregata od 1.6 litara rezultuje snagom od 145 konja. Ipak, u praksi utisak je pozitivan. Zahvaljujući asistenciji elektromotora automobil startuje bez zadrške, a odlična su i međuubrzanja. Subjektivni osećaj u vožnji je svakako bolji nego što bi 145 KS moglo da nagovesti.

Na kraju zaključak je veoma jasan – Renault Megane Conquest E-Tech je odličan hibridni model, koji bez problema može da parira hibrdima koje druge kompanije usavršavaju daleko duže. Naravno, cena je faktor koji će se mnogima isprečiti, ali isti slučaj je kod svih drugih proizvođača koji nude ovako tehnički napredne proizvode.

Tehnički podaci:

Motor: benzinski, redni, 4 cilindra, zapremina 1.598 cm3, snaga 69 kW (95 KS), Maksimalni obrtni moment 148 Nm , Elektromotor 1: 71 KS, Elektromotor 2: 49 KS/, Ukupna snaga sistema (106 kW) 145 KS ; Prenos snage: pogon na prednjim točkovima, automatski robotizovani menjač; Dimanzije 4.568 x 1.890 x 1.576 mm, Prtljažnik 480 l, Rezervor 50 l, Ubrzanje 0-100 Km/h 10,8 s, Maks. brzina 172 km/h

Detaljnije podatke o opremi i cenama modela Megane Conquest pronađite OVDE

U partnerstvu sa: Drivegreen