Garaža

Stiže nova Opel Astra – Revolucija porodičnog bestselera

Opel je predstavio potpuno novu verziju bestseler modela Astra. Novitet odlikuje dinamičan atraktivan dizajn, po prvi put plug-in hibridni pogon, ali iz ponude nisu izbačeni dizel motori. Cena još nije poznata, a novitet startuje sa prodajom početkom sledeće godine

Predstavljena je potpuno nova Opel Astra. Nova Opel Astra na prvom mestu iznenađuje veoma atraktivnim dizajnom, koji je inspirisan novom verijom modela Opel Mokka. Za sada su poznate samo tehničke specifikacije, ali ne i informacije kada je cena u pitanju, o čemu ćemo imati više informacija kada nova Opel Astra stigne na naše tržište. Ono što u Opelu posebno ističu je to da nova Astra, i pored veoma atraktivnog i dinamičnog dizajna, nije nimalo izgubila na praktičnosti. Od prethodne verzije je duža za samo četiri milimetra, a razmak između osovina je povećan za 13 milimetara, što će obezbediti bolju ponudu prostora na zadnjoj klupi. I pored toga, nova Opel Astra raspolaže prtljažnikom od 422 litra, što je čak 41 litar više od prvog konkurenta Volkswagen Golf-a.

Velike inovacije su učinjene i kada je pogon u pitanju. Po prvi put Opel Astra će se nuditi sa plug-in hibridnim pogonom. To je pogon koji poseduje i benzinski i elektromotor, ali za razliku od klasičnog hibrida ima mogućnost dopunjavanja baterije kao kod klasičnog električnog automobila i vožnju u elektro modu. Za sada nije mnogo poznato, ali s obzirom da nova Opel Astra osnovu deli sa novim Peugeot-om 308, očekuje se da najsnažniji hibrid raspolaže sa čak 222 KS i autonomijom u električnom modu od oko 50 kilometara.

Kupce u Srbiji će obradovati i to što su zadržani dizel motori, a u pitanju je dobro poznati dizel motori od 1,5 litara radne zapremine. Osnovni pogon predstavljaće takođe vrlo popularni trocilindrični benzinac od 1,2 litra radne zapremine. Ovi standardni benzinski i dizel motori će se nuditi u opsegu od 108 do 128 konjskih snaga.

Kabina je potpuno nova. Kokpit je sada potpuno digitalizovan. Instrumente menja ekran od 10 inča, a na njega se nadovezuje još jedan ekran istih dimenzija, koji je osetljiv na dodir i koji se koristi za rukovanje većinom funkcija u automobilu. U Opelu su odlučili da ipak malo pojednostave svakodnevnu upotrebu, tako da se ispod ovog ekrana nalaze izdvojene komande klimatizacije u vidu klasičnih prekidača. Prednja sedišta su po rečima Opelovih inženjera prilagođena dugim vožnjama, a opciono nude mogućnost grejanja, ventilacije i masaže.

Pored inovacija na polju dizajna i pogona, Opel Astra donosi i obilje naprednih sistema. Na spisku opreme je prepoznavanje saobraćajnih znakova, kamera od 360 stepeni, a modeli sa automatskim menjačem će zahvaljujući radarskom i sistemu kamera biti u stanju da sami potpuno zaustave i pokrenu automobil tokom vožnje, zavisno od uslova saobraćaja. Nove su i prednje svetlosne grupe koje se opciono sastoje od 160 posebnih LED snopova u svakoj svetlosnoj grupi, čime je omogućeno snažno, ali kontrolisano osvetljenje, bez zaslepljivanja ostalih učesnika u saobraćaju.