Garaža

VOZILI SMO: Kia Sportage – Odnos cena kvalitet je adut

Nova Kia Sportage se nudi sa bogatim izborom benzinskih i dizel motora, a prisutna je opciono i blaga hibridna tehnologija. Cena, naravno, prati kvalitet, ali Kia odavno više nije brend koji nudi jeftine automobile

Kia Sportage je ime koje nam je poznato nepune tri decenije. Danas ovaj popularni krosover živi svoj peti život. Iako je od svoje treće generacije model Sportage oličenje kvaliteta i pouzdanosti, u rangu sa japanskim konkurentima, nekako se čini da je petom generacijom učinjen najznačajniji zaokret. U pitanju je zaokret po pitanju dizajna, kao i primene najsavremenijih tehnologija.

PROČITAJTE JOŠ:

VOZILI SMO: Dacia Duster sa motorom iz Mercedesa

VOZILI SMO: Potpuno novi Nissan Qashqai

Što se izgleda modela Sportage tiče, mišljenja će sigurno biti podeljena. Za razliku od treće i četvrte generacije koje su igrale na kartu atraktivnog dizajna prilagođenog evropskoj klijenteli, za aktuelnu verziju se može reći da je mnogo smelije stilizovana. Kao da je bolje od prethodnika prilagođena prodaji na svim meridijanima.

Ljubiteljima klasičnih linija će neobičan dizajn možda da zasmeta, ali naša ocena je da novi Sportage, i pored nekih neobičnih rešenja, prvenstveno odiše skladnim proporcijama. Na prvi pogled se može steći utisak da je peta generacija nešto kompaktnija od prethodnika, ali brojke to demantuju. Novi sportage je duži, širi i viši od prethodnika. Sve to se svakako odražava na ponudu prostora u kabini.

Ipak, kada je kabina u pitanju, prvo što primećujemo je digitalizacija. Umesto klasične instrument table i ekrana na centralnoj konzoli, sada je tu veliki multimedijalni panel koji ispod jednog blago zakrivljenog stakla objedinjuje dva ekrana. Jedan je namenjan instrumentima, a drugi, osetljiv na dodir, komandama multimedije. Sve je to atraktivno rešeno, ali nije praktično za upotrenu kao kod prethodnika. Komande klimatizacije se nalaze na dodatnom manjem panelu osetljivom na dodir, koji menja funkciju, pa služi ili za upravljanje muzikom, ili za regulisanje klimatizacije.

Tu su i dva rotirajuća prekidača koji po potrebi menjaju stanice ili pojačavaju ozvučenje, ili su po potrebi komande dvozonske klimatizacije. Atraktivno, ali ne baš i praktično, jer obično je taj panel u modu koji vam nije potreban, što oduzima pažnju vozača da bi vršio najosnovnije radnje. Prvi put kod Kie Sportage primećujemo da su trendovi bili važniji od funkcionalnosti.

Cene – Kvalitet mora da se plati

Raspon cena je veliki, to je u skladu sa velikim rasponom motorizacije i opremljenosti. Osnovna verzija sa uračunatim popustom od 5.000 evra košta 24.999 evra. Nešto opremljeniji model koji se našao na našem testu staje 26.999 evra. Za najpovoljniji model opremljen dizel motorom od 115 KS, treba izdvojiti 28.590 evra.

Detaljnije podatke o opremi i cenama, potražite OVDE

Digitalizovani instrumenti su pregledni, ali ne postoji nekoliko grafičkih rešenja, već samo jedno, a jedino što se menja je boja zavisno od odabranog moda vožnje. Imalo bi logike kada bi u svim verzijama bilo tako, ali nije. Skuplje verzije nude u grafička rešenja koja oponašaju analogne instrumente, a ona su mnogima subjektivno dopadljivija. Bilo bi lepo da nešto slično postoji i ovde, a ne da se doplaćuje za par linija koda u softveru.

Ako zanemarimo pomenute nedostatke, za kokpit modela Sportage se može reći da je veoma prijatno mesto za boravak, pogotovo ukoliko ste ljubitelj savremenih rešenja sa ne rob tradicionalizma. Robovi tradicionalizma će biti prijatno iznenađeni kvalitetom završne izrade i izborom materijala, koji su maltene na premijum nivou. Pozicija za upravljačem je odlična, a prednja sedišta pružaju komfor za najduža putovanja. Ipak, tu je još jedna zamerka, a u pitanju je stara boljka dalekoistočnih proizvođača – električni podizači prozora nisu automatizovani. Svi osim vozačevog moraju da se drže dok se prozor otvori ili ne zatvori do kraja. Niko ne može razložno i argumentovano da objasni da je to opravdana ušteda kod automobila koji se sa popustom prodaje po ceni od 27.000 evra.

Komoditet na zadnjoj klupi je besprekoran. Kia Sportage se u tom pogledu nameće kao savršen porodični automobil. Pogotovo kada se tome doda podatak o zapremini prtljažnog prostora. Kod testirane verzije prtljažnik raspolaže sa čak 591 litrom zapremine. Blagi hibridi imaju manje raspoloživog prostora, ali još uvek vrlo izdašna 562 litra, dok 4×4 verzije imaju prtljažnik od 526 litara. Kako god, po pitanju ponude prostora, Sportage je jedan od lidera u klasi.

Komfora takođe ne nedostaje. Sedišta su nešto mekša i udobnija nego što smo očekivali, a kada se tome doda udobno oslanjanje i pneumatici visokog profila na naplatcima skromnog prečnika od 17 inča, komfor je zaista na visokom nivou. Pomenuti točkovi čak ni sa estetske strane nisu loš izbor. Sigurno će opcione 18-ice i 19-ice izgledati atraktivnije, ali po cenu udobnosti u kojoj smo mi imali priliku da uživamo.

Na našem testu se našla bazna verzija po pitanju pogona. Reč je od 1.6 benzinskom turbo motoru od 150 KS, koji snagu prenosi do prednjih točkova preko šestostepene ručne transmisije. Snage ne nedostaje, a pohvaljujemo tih i uglađen rad motora. U principu ovaj pogon pruža sve što je potrebno i više od toga, a ono što će prosečan kupac u Srbiji možda još poželeti je automatska transmisija ili dizel motor. Srećom, novi Sportage sve to nudi.

Bogata ponuda motora

Pored pogona u testiranom modelu, Sportage se nudi sa istim motorm ali sa sedmostepenom automatikom ili u verziji sa automatikom i pogonom na sva četiri točka. U ponudi se nalazi i 1.6 benzinski motor koji raspolaže sa 180 KS i automatskom transmisijom. Srećom, Kia iz ponude nije eliminisala dizele. Osnova je poznati 1.6 CRDI od 115 KS, sa šestostepenim ručnim menjačem i prednjim pogonom. U ponudi su još 1.6 CRDi od 136 KS u kombinacijama sa 4×4 pogonom i automatskim menjačima.

Tehnički podaci:

Motor: benzin, redni, 4 cilindra, turbo, zapremina 1.598 cm3, snaga 110 kW (150 KS) pri 5.500 o/min, Maksimalni obrtni moment 250 Nm pri 1.500 o/min; Prenos snage: pogon na prednjim točkovima, manuelni šestostepeni menjač; Dimanzije 4.515 x 1.865 x 1.645 mm, Prtljažnik 591 l, Rezervor 54 l, Ubrzanje 0-100 Km/h 10,3 s, Maks. brzina 189 km/h

U partnerstvu sa: Drivegreen