VOZILI SMO: Novi Citroen C3 – Cena je samo jedan od aduta
Potpuno novi Citroen C3 je stigao na naše tržište, a naša redakcija je već imala priliku da se nađe za njegovim volanom i prenese prve utiske o četvrtoj generaciji francuskog bestselera. Ovaj model je do sada, za nešto više od dve decenije, prodat u 5,6 miliona primeraka, što je oko 30 odsto ukupne Citroen prodaje.
Ovi brojevi ukazuju da je reč o automobilu pred kojim je velika odgovornost. Situaciju donekle komplikuje činjenica da danas standardna B klasa nikako ne stoji dobro kao pre samo desetak godina. Većina modela beleži pad prodaje, a neki modeli su čak i ukinuti, kao na primer legendarna Ford Fiesta.
CENA
Novi Citroen C3 se prodaje po početnoj ceni od 15.790 evra. U pitanju je verzija sa 1.2 benzinskim turbo trocilindričnim motorom od 100 KS, koji se našao na ovom testu.
To je verovatno imalo uticaj da četvrta generacija modela C3 napravi radikalan zaokret u odnosu na prethodnike. Sada je to, moglo bi se reći, B SUV model, sa naglašenim klirensom, povišenom pozicijom sedenja i prilično prostranim eksterijerom za te gabarite.
Novi Citroen C3 je baziran na novoj Stellantisovoj platformi koju će deliti sa najavljenim Fiat modelom Grande Panda, koji će se proizvoditi u pogonima u Kragujevcu. Ipak, iako dele mnogo toga, u Citroenu su se potrudili da se novi C3 i vizuelno i tehnički dovoljno razlikuje od konkurenta torinskog proizvođača.
Što se vizuelnog dela tiče, recimo da je novitet veoma originalan. Iako je oblik karoserije isti sa Fiat Grande Pandom, detalji ova dva modela se nedvosmisleno razlikuju. Takođe, tu je i redizajnirani logo kompanije, što sve doprinosi izdvajanju novog C3 od konkurenata, ali i drugih Citroen modela.
Tu su neki tipično “citroenovski” detalji kao što su superudobna sedišta sa dodatnih 10 mm memorijske pene. Takođe, oslanjanje ima specijalne hidraulične prigušivače, što je presedan kada je ova klasa u pitanju, a zaista čini da ovaj automobil bude beskrajno udoban.
Prostranost na prednjim sedištima je očekivano dobra, jer ne treba zanemariti da ovaj automobil ima visinu od čak 1,57 metara. Karoserija je dugačka 4.100 mm, tako da na zadnjoj klupi ima neočekivano mnogo prostora, a na nju mogu da se smeste čak i visoki putnici. Mesta se našlo i za prtljažnik zapremine 310 litara, što je u proseku B klase.
Kokpit je uređen u prepoznatljivom Citroen stilu – digitalizacija je potpuno preuzela sve funkcije. Ispred vozača se nalazi minimalistička tabla sa instrumentima na koju se gleda preko omalenog obruča upravljača, što podseća na Peugeot rešenje. Na centralnoj konzoli je ekran multimedije dijagonale 10,25 inča.
Kabina kombinuje jeftinu tvrdu plastiku sa tapaciranim aplikacijama, a kombinovano sa atraktivnim dizajnom, utisak je više nego povoljan.
Za pogon će biti namenjen 1.2 turbo benzinski trocilindraš od 100 konjskih snaga, a dogodine se očekuje potpuno električna verzija kao i blagi hibrid od 122 KS. Ipak, na našem tržištu će sigurno najpopularniji biti upravo standardni benzinski motor koji se našao i na našoj kraćoj probnoj vožnji.
U pitanju je motor već godinama poznat iz Peugeot modela, ali koji je prošao kroz niz poboljšanja. Kaiš potopljen u motornom ulju koji je zadavao velike probleme je zamenjen lancem, pa se očekuje manje problema tokom eksploatacije.
PROČITAJTE JOŠ:
VOZILI SMO: Dacia Duster Hybrid 140 – Može li da zameni dizel?
VOZILI SMO: Nova Dacia Sandero Stepway TNG
Tokom ovih prvih kilometara ovaj motor se pokazao kao više nego dovoljno snažan za ovu karoseriju. Ipak, utisak je da je možda za nijansu bučniji nego što bi od modela B segmenta moglo da se očekuje.
Zato su svi ostali utisci posle prve kraće test vožnje više nego pozitivni. Novi C3 je zaista veliki korak napred u odnosu na prethodni model. Od njega je mnogo prostraniji i praktičniji. Udobnost je na veoma visokom nivou, a dodatni trud Citroena kada su sedišta i oslanjanje u pitanju se itekako oseti.
Kada se tome doda veoma konkurentna cena, za očekivati je da i novi C3 nastavi tradiciju prethodnika – tradiciju dobre prodaje.