VOZILI SMO: Novi Renault Clio Hybrid – I snaga i niska potrošnja
Koliko u gradskim uslovima troši novi Renault Clio E-Tech 145 Hybrid? Koje su glavne vrline redizajnirane verzije modela Clio, pored prostranog prtljažnika i performansi? Koja je cena modela Cio Hybrid?
Novi Renault Clio je jedan od retkih modela u klasi gradskih automobila koji u ponudi ima čak četiri vrste pogona. Pored standardnih benzinkih motora tu je i dizel, koji sve češće izostaje čak i u ponudi Renault automobila, a tu su još i model sa fabrički ugrađenin TNG gasnim uređajem, kao i supermoderni hibrid.
PROČITAJTE JOŠ:
VOZILI SMO: Nova Toyota C-HR – Atraktivna, ali i praktična
VOZILI SMO: Novi Peugeot 2008 – Kompromis dizajna i praktičnosti
VOZILI SMO: Nova Dacia Sandero Stepway TNG
Mogućnost izbora je velika, a kupcima se ovaj model nameće i novim izgledom koji je dobio sa nedavnim redizajnom. Posebno su izmene vidljive na prednjem delu karoserije koji je dobio nova atraktivna LED dnevna svetla, pa Clio izgleda nauporedivo savremenije.

Ostatak karoserije nije značajnije izmenjen, a isto važi i za za kokpit. U Renault-u su se izgleda vodili devizom – ono što je dobro, ne treba (previše) menjati. Na našem testu se našla standardna verija hibrida, što podrazumeva manji sedmoinčni ekran multimedije na centralnoj konzoli.
Naša ocena je da je on sasvim dovoljan, da je estetski bolje uklopljen i manje nametljiv, iako će se mnogima sigurno dopasti veći ekran portetne orijenatcije dijagonale čak 9,3 inča. Za pohvalu je to što su ispod ekrana “preživele” klasične manuelne komande klimatizacije, koje svakodnevno rukovanje čine znatno jednostavnijim.

Klasične instrumnte sasvim očekivano menja još jedan ekran, na kojem su jasno ispisani svi neophodni paramteri vožnje. Ono što je još važnije, oba ekrana su veoma jasno čitjiva u svim uslovima vožnje, bez obzira da li vozite noću, ili po sunčanom danu.
Prednja sedišta su atraktivna, profilisana sportski, a dizajnom podsećaju na neke starije Renault sportske modele. Ono što što je najvažnije, veoma su udobna, a bočna ojačanja nisu toliko izražena da bi smetala u svakodnevnoj gradskoj vožnji. Čak i na dužim relacijama vozači neće imati zamerki na komfor ovog u osnovi gradskog modela.

Prostranost na zadnjoj klupi je očekivana za ovaj tip automobla. Ima konkurenata koji možda nude više prostora za glavu, ali oni ni izbliza nemaju tako atraktivan dizajn. Za dva odrasla putnika prosečne visine mesta će biti dovoljno.
Ono što je za posebnu pohvalu je prtljažnik. Kod hibridne verzije on raspolaže sa već pristojnim 301 litrom zapremine, dok standardna benzinska i dizel verzija raspolažu sa čak 391 litrom zapremine, što je u rangu C segmenta i konkretno za deset litara više od Golfa osme generacije!

Što se pogona tiče, nema mnogo iznenađenja. U pitanju je već proverena Renault koncepcija koju sačinjavaju dva elektromotora i benzinski atmosferski četvorocilindraš od 1,6 litara radne zapremine. Zajedno svi ovi motori obezbeđuju potencijal ekvivalentan motoru od 145 KS.
U vožnji utisak je odličan, jer elektromotori obezbeđuju trenutnu isporuku snage, a mala i lagana karoserija omogućava pogonu da bez mnogo naprezanja obezbedi odlične performanse. Ubrzanje iz mesta je snažno, a međuubrzanja su jednako impesivna.
Pored snage jedna od prednosti hibridnog pogona su komfor i ekonomičnost. Prilikom vožnje na parkingu automobil je obično u električnom modu, tako da se kreće bešumo, što itekako prija. I tokom vožnje, kada je aktivan, benzinski motor radi tiho i nenametljivo.

Druga značajna vrlina hibrida je ekonomičnost. Potrošnja u gradkim uslovima lako može da iznosi i manje od pet litara na pređenih sto kilometara. Naravno, sve to ima svoju cenu. Za ovaku sofisticiranu tehnologiju je potrebno platiti nešto više.
Početna cena modela Clio u hibrdnoj verziji, u trenutku pisanja ovog teksta, iznosi 24.090 evra. Kada se ova cena uporedi sa cenama drugih automobila u ovoj klasi, to ipak i nije tako mnogo, a pomenimo da Renault Clio u standardnoj verziji sa benzinskim motorom od 65 KS startuje cenom od 15.590 evra.
Tehnički podaci:
Motor: benzinski, redni, 4 cilindra, zapremina 1.598 cm3, snaga 69 kW (94 KS), Maksimalni obrtni moment 205 Nm , Ukupna snaga sistema (106 kW) 145 KS ; Prenos snage: pogon na prednjim točkovima, automatski menjač; Dimanzije 4.050 x 1.798 x 1.440 mm, Prtljažnik 301 l, Rezervor 39 l, Ubrzanje 0-100 Km/h 9,3 s, Maks. brzina 180 km/h
Detaljnije podatke o opremi i cenama modela Clio E-Tech 145 Hybrid pronađite OVDE