Aktuelno

Zorka Opeka i Zorka Keramika – Dva brenda, jedna misija

Zorka Opeka i Zorka Keramika su dva domaća brenda koji su predanim radom stekli reputaciju kod domaćih, ali i kod kupaca u inostranstvu. O izazovima u dosadašnjem poslovanju, naučenim lekcijama, ali i planovima za budućnost, razgovaramo sa Bojanom Dabićem, direktorom prodaje kompanije Zorka Opeka.

Danas nema mnogo uspešnih firmi u građevinskoj industriji koji nose domaće ime, a jedni od retkih su Zorka Opeka i Zorka Keramika, koje ne samo da su uspešne na tržištu Srbije, već i na zahtevnom tržištu Evropske unije.

Reputacija ovih brendova se sistematično gradi već decenijama, a u razgovoru sa Bojanom Dabićem, direktorom prodaje kompanije Zorka opeka, saznajemo neke pojedninosti vezane za poslovanje, kao i planove za budućnost.

Bojan Dabić, direktor prodaje kompanije Zorka Opeka

– Tajna uspeha se krije u saradnji na svim nivoima, timskom radu i odnosu među zaposlenima obe kompanije. Svejedno da li smo u kancelariji, na gradilištu, sportskom terenu ili proslavi, timovi i ljudi sarađuju kao da su jedna porodica. Zorka Opeka i Zorka Keramika su dve velike porodice nastale iz jedne koja se jednostavno zove Zorka – jasan je gospodin Dabić.

Po rečima gospodina Dabića, Zorka Opeka i Zorka Keramika su specifične po tome što svojim kupcima ne nude samo proizvod, već kompletno rešenje. Takav pristup je moguć zahvaljujući dugoj tradiciji i decenijskom iskustvu. Tokom godina bavljenja prodajom i analiziranja tržišta, u Zorki su se susretali sa mnogim problemima sa kojima se kupci i krajnji korisnici susreću. U skladu sa tim saznanjima je definisana i trenutna ponuda proizvoda.

Pločice Felix Terra iz ponude Zorka keramike

Na pitanje koji proizvod bi izdvojio kao prepoznatljiv, Dabić je vrlo jasan – to je definitivno Zorkina fasadna opeka. Ona predstavlja zaštitno lice fabrike. Ipak, potrebe tržišta se menjaju i mi se trudimo da se tome prilagodimo. Zbog velike potražnje za Klimabloc-om svi resursi su bili zauzeti, pa fasadnu opeku nismo mogli da proizvodimo. Dobrom organizacijom smo uspeli da omogućimo proizvodnju ograničene količine fasadne opeke.

Velika potražnja predstavlja izazov. Uprkos povećanom obimu posla usled ogrommne potražnje sa Klimabloc-om, uprkos nemogućnosti proizvodnje fasadne opeke jedno vreme, Zorka Opeka je tržištu ponudila dva nova proizvoda koji nude rešenje zvučne izolacije – Klimabloc 25 AKU i Klimabloc 20 AKU.

Pored toga, u pripremi je paleta potpuno novih proizvoda namenjenih gradnji fasadnih zidova. Pripreme i testiranja su u toku, a uskoro bi proizvodi trebalo da se nađu na tržištu.