Garaža

VOZILI SMO: Nova Dacia Logan – Cena je adut

Na detaljnom testu Dacia Logan je pokazala da ne odstupa od osnovnih principa, koje bi najlakše mogli da definišemo rečenicom – najviše automobila po najprihvatljivijoj ceni. Prednosti modela Logan su brojene, a mane opravdava upravo cena

U trenutku kada u kompletnoj automobilskoj industriji vlada totalna pomama za premijum klasom, Dacia predstavlja usamljeni primer potpuno drugačije filozofije. Filozofije kako punuditi što više za što manje novca. Logan se u taj šablon najbolje uklapa od svih Dacia automobila. Sandero Stepway, iako i dalje pristupačan, nekako se nameće pomalo kao lifestyle model, opremljen Duster ima najnižu cenu u svojoj klasi, ali nije toliko pristupačan generalno. Logan je zato apsolutni rekorder. U pitanju je praktičan sedan sa obiljem prostora u kabini, prtljažnikom u kojem možete da se izgubite i cenom koja je možda najniža u Dacia ponudi.

PROČITAJTE JOŠ:

VOZILI SMO – Dacia Duster sa motorom iz Mercedesa

VOZILI SMO – Dacia Sandero Stepway na gas

Pritom, treba napomenuti da, iako je taj osnovni model skroman, poseduje sve što je neophodno. Tu su svi neophodni sigurnosni sistemi, ABS, ESP, šest vazdušnih jastuka, tempomat, električni podizači prednjih stakala… Sve preko toga, a po toj ceni, bilo bi previše očekivati. A kakav je Logan u svakodnevnoj eksploataciji, saznajemo tokom sedmodnevnog testa.

Što se samog dizajna tiče, Logan nema atraktivnost kojom pleni novi Sandero Stepway. Kod ovog sedana je jasno da su praktičnost i prostranost bili prioritet. Ipak, dizajneri su u zadatim okvirima kreirali veoma dopadljivu u skladnu celinu začinjenu brojnim atraktivnim detaljima. To se prvenstveno odnosi na svetlosne grupe sa LED potpisima u vidu slova Y, a čak i uzdignuti zadnji deo karoserije više nama onaj nezgrapni kutijasti izgled. Ipak, mnogo nas je više interesovala unutrašnjost ovog modela.

Saznajte više o cenama i opremi Dacie Logan

Kokpit je isti kao i kod modela Sandero Stepway, što je odlično. Na našem testu se našla Media Display verzija, što podrazumeva veliki osmoinčni monitor, ali bez navigacije, koja se nudi u višim nivoima opremljenosti. Sam ekran je identičan kao i u modelu Sandero. Veoma je intuitivan i lak za upotrebu, grafička rešenja su mnogo bolje rešena nego na starijim Dacia modelima, a nismo imali ni zamerke po pitanju brzine odziva.

Ispod ekrana se nalaze komande klimatizacije koje su takođe lake za rukovanje. Instrument tabla sa analognim brzinomerom i pokazivavačem broja obrtaja i centralno postavljenim ekranom je organizovana po “nemačkim” principima, dakle jasno i pregledno. Centralni ekran na instrument tabli je monohromatski, a služi za prikazivanje osnovnih parametara, poput podataka putnog računara.

Prednja sedišta su dobro ergonomski oblikovana i nešto su tvrđa nego što smo očekivali, što je dobro. Ono što je najvažnije, sedišta su veoma udobna i kao stvorena su za duge vožnje. Dolazimo i do kvaliteta materijala i završne izrade. Naravno da je veći deo kokpita obložen tvrdom plastikom crne boje i po ovoj ceni ne bi imalo smisla očekivati više od toga.

Kvalitet, ali bez premijum abicija

Ali, upravljač je presvučem kožom veoma prijatnom na dodir, a u zonama naslona za lakat u vratima i u prednjem delu kokpita se nalaze tapacirane presvlake od grubog sivog platna, što umnogome popravlja kompletan utisak. Ako ne očekujete od automobila premijum nivo kvaliteta, onda će vam kabina modela Logan biti veoma prijatno mesto za boravak.

Prostranost na zadnjoj klupi je odlična. Mesta za glavu i noge će pronaći čak i putnici nadprosečne visine. Najveći adut modela Logan od samog početka je bio prtljažnik. Najnovija verzija raspolaže sa čak 528 litara korisnog prostora, što može da se uveća obaranjem deljive zadnje klupe. Nažalost, odustalo se od MCV, odnosno karavan verzije modela Logan, ali tu je sada praktična Dacia Jogger.

Pogon testiranom modelu je obezbeđivao turbo benzinski trocilindrični motor od jednog litra radne zapremine i 90 konjskih snaga. Motor se oglašava karakterističnim, ali prigušenim zvukom. Tokom vožnje je nenametljiv, tako da ne remeti komfor, a raspolaže i sa sasvim dovoljno snage, prvenstveno zahvaljujući obrtnom momentu od 160 njutnmetara.

Pohvaljujemo i to što svi modeli iz Sandero i Logan porodice sada standardno imaju šestostepene menjače. Na otovorenom putu je zahvaljujući tome do zakonski dozvoljenih brzina motor moguće održavati na niskim obrtajima, a samim tim i prosečnu potrošnju. Mi smo u mahom gradskim uslovima održavali prosek od oko sedam litara benzina. Na magistralnim putevima prosek lako može da iznosi oko četiri litra, dok na auto-putu prosečna potrošnja najviše zavisi od brzine.

Zaključak priče o Loganu manje više nije ni potreban. U pitanju je automobil prvenstveno namenjen vozačima koji ne žele da privlače veliku pažnju. Po sličnoj ceni može da se kupi i veoma atraktivan i upadljiv luskuzniji polovnjak. Placevi su prepuni premijum modela krcatih opremom. Ipak za taj novac na placu nećete dobiti godine i godine bezbrižne u udobne vožnje bez razmišljanja o majstorima, reparacijama turbina, plivajućih zamajaca i slično, spisak je dug… Izbor je samo na vama.

Tehnički podaci:

Motor: benzin, redni, 3 cilindra, turbo, zapremina 999 cm3, snaga 67 kW (99 KS) pri 5.000 o/min, Maksimalni obrtni moment 160 Nm pri 2.100 o/min; Prenos snage: pogon na prednjim točkovima, manuelni menjač, šest stepeni; Međuosovinsko rastojanje 2649 mm, Dimanzije 4.396 x 1.848 x 1.501 mm, Prtljažnik 528 l, Rezervor 50 l, Masa 1.124 kg, Ubrzanje 0-100 Km/h 12 s, Maks. brzina 178 km/h