Garaža

VOZILI SMO: Nova Toyota C-HR – Atraktivna, ali i praktična

Kako se u vožnji pokazao snažan hibridni pogon nove Tojote C-HR? Da li je niska potrošnja moguća i pored visokih performansi? Kako je Toyota uklopila naizgled nespojivo – praktičnost i veoma atraktivan dizajn? Da li je cena još jedan od aduta nove Toyote C-HR?

Kada su u kompaniji Toyota odlučili da više ne proizvode “dosadne automobile”, neki od dizajnera su taj zadatak zaista ozbiljno shvatili. Prvenstveno oni koji su kreirali model C-HR, predstavljen pre osam godina. Da u ovakvoj odluci nisu pogrešili potvrda stiže u vidu druge generacije, za koju može da se kaže da je još smelije dizajnirana. Nedelju dana se nova Toyota C-HR nalazila na našem testu, a utisci su mnogo veći od vizuelnih.

PROČITAJTE JOŠ:

VOZILI SMO: Renault Austral – Atraktivna porodična krstarica

VOZILI SMO: Toyota Corolla Cross – Savršen porodični paket

VOZILI SMO: Kia Sportage – Odnos cena kvalitet je adut

Nova Toyota C-HR je svakako jedan od najatraktivnijih automobila u klasi. O samom izgledu nećemo mnogo, definitivno je “svemirski”, a neka slike budu te koje će da predstave ovaj atraktivni automobil.

Ono što je važnije, a što smo tokom višednevnog testa zaključili, je to da atraktivnost nije značajnije narušila praktičnost. Prtljažnik nije rekordnih dimenzija kada je ova klasa u pitnju, ali nije ni skroman. Kod standardnih verzija prtljažnik raspolaže sa 388 litara zapremine, dok kod hibrida koji se našao na našem testu, je to nešto manje, 364 litra.

Nova Toyota C-HR – Cena
Onovna verzija modela C-HR sa slabijim hibridnim pogonom od 140 konjskih snaga startuje sa cenom od 33.490 evra. Početna cena za snažniji hibrid, kakav se našao na našem testu, iznosi 38.290 evra. Obe cene su sa uračunatim sajamskim popustom koji je bio aktuelan u trenutku pisanja ovog teksta

Ono gde bi atraktivan dizajn pre mogao nepovoljno da se odrazi, a u slučaju Tojote C-HR nije, je prostranost na zadnjoj klupi. Mesta ima sasvim dovoljno i za glavu i za noge. Ipak, boljka prethodne verzije je još tu, odnosno, masivni C stubovi i mala zadnja stala kreiraju prilično klaustrofobičan prostor kada je zadnja klupa u pitanju. To može da doprinese osećaju privatnosti, takođe prijatnije može da bude tokom vožnje po jakom suncu.

Podrazumeva se da je ovakav oblik zadnjeg dela karoserije imao nepovoljn utisak i kada je preglednost sa vozačke pozicije u pitanju. U vožnji to može da smeta, dok je prilikom parkiranja najbolje oslanjati se na kameru.

Što se same vožnje tiče i generalno boravka na prednjim sedištima, tu se uglavnom sve zamerke završavaju. Iako se kokpit druge generacije modela C-HR svrstava u neke od najsavremenijih koje smo imali piliku da vidimo, on je veoma praktičan i funkcionalan.

Naravno, to ne znači da će se svako ko sedne za upravljač ovog automobila momentalno osećati kao kod kuće. Multimedija jeste intuitivna i dobro rešena, ali pruža nesagledive opcije personalizacije, tako da je potrebno određeno vreme za privikavanje. Čak je i za memorisanje omiljenih radio stanica potrebno otkriti “cake” kako se to radi.

Ali, kada se sve podesi prema sopstvenim željama dobija se veoma prijatno mesto za boravak. Instrument tabla, zpravo monitor, može da se prikazuje u više modova i veoma je pregledna i informativna. Mala ručica automatske transmisije je praktična, a pohvaljujemo i izdvojene komande ra rukovanje klimatizacijom.

Pohvaljujemo i dodatni trud dizajnera u vidu police ispred suvozač, praktične za odlaganje telefona ili futrole za naočare. To su neki detalji koji mnogo doprinose komforu, a na koje je savremena automobilska industrija zaboravila.

Prednja sedišta su besprekorno oblikovana. To važi za sve verzije modela C-HR, čak i najosnovniju, a u testiranom modelu sedšta su imala i elektro podešavanja u svim mogućim pravcima, kao i podešavanje nagiba sedalnog dela.

Kada je kvalitet materijala i završne izrade u pitanju, moglo bi se prokomentarisati da je ovaj nivo kvaliteta do pre samo nekoliko godina bio standard u premijum klasi. Premijum segment je danas otišao još dalje, a ovaj Toyota model nudi zaista više nego što je dovoljno. Tvrde platike ima, ali se nalaz na mestima na kojima je nećete videti.

Pogon je najveća vrednost testiranog modela. U pitanju je snažnija verzija hibridnog pogona. Nju sačinjava benzinski motor od dva litra radne zapremine kojem za ukupni potencijal od 198 konjskih snaga asistiraju dva elektromotora. Na prednjoj osvini se nlazi elektromotor od 113 konjskih snaga, dok se na zadnjoj nalazi manji motor od 41 KS.

To znači da zimi možete da računate na 4×4 pogon, a u svim ostalim situacijama možete da računate da kombinaciju performansi sa izuzetno nikom potrošnjom. Do sto kilometara na čas ovaj automobil ubrzava za samo 7,9 sekundi, a posebno su impresivne karakteristike u samoj vožnji.

Preticanja se obavljaju veoma efikasno, prvenstveno zahvaljujući trenutnom dejstvu koje imaju dva elektromotora. Takođe, veoma nam je prijala i tiha i ugodna vožnja. Prilikom parkiranja automobil se obično kreće u električnom modu, dakle u potpunoj tišini, a i kada radi, benzinski motor je veoma tih i nenametljiv.

Sve to znači da je ovo prvenstveno automobil namenjen vrsti uživanja u vožnji koja ne podrazumeva sportski užitak. Snage iako ima u izobilju, zvuk tokom ubrzavanja nije impresivan zbog odlične zvučne izolacija, ali i zbog kontunualnog CVT menjača, tako da ubrzanja nisu popraćena promenam stepeni prenosa. Zaključaj je jasan – nova Toyota C-HR je automobil koji pleni izgledom, kako spolja, tako u u kabini. Iako je reč o atraktivnom kupe-krosoveru, ponuda postra i praktičnost su sasvim zadovoljavajući. Hibridni pogon obiluje snagom, ali ovaj automobil ipak nije najbolji izbor ako ste zaljubljenik u sportski stil vožnje.

Toyota C-HR Hybrid 2.0

Benzinski motor R4 benzin
Zapremina 1.987 ccm
Snaga 111 KW/152 KS
Ob. moment 190 Nm
Transmisija automatska CVT
Elektromotor 1: 113 HP
Elektromotor 2: 41 HP
Snaga sistema 145 kw/198 KS
Ubrzanje 0-100 Km/h 7,9 s
Maks. brzina 180 km/h
Pogon na sva četiri točka
Dimenzije 4.360×1.830×1.570 mm
Rezervoar 43 l
Prtljažnik 364 l

Detaljne podatke i cene o modelu Toyota C-HR pronađite NA LINKU