TEST: Dacia Bigster – Veliki SUV po ceni gradskog automobila
Nova Dacia Bigser u Srbiji staruje po ceni od 22.990 evra, dok se opremljeniji model sa hibridnim pogonom prodaje po ceni od 27.492 evra. Bigster pored većih dimenzija nudi i neke novine u Dacia ponudi, kao što su panoramski krov, adaptivni tempomat i elektro pomična sedišta…
Dacia Bigster je još tokom sajma automobila bio prisutan da tržištu u Srbiji, a predstavnici medija sa sada bili u prilici i da se tokom prve kraće test vožnje upoznaju sa novim Dacia adutom.
Test vožnja je podrazumevala put od Beograda do Fruške gore i povratak, tako da je ovo kraće druženje bilo dovoljno da se, pre prvih detaljnijih testoranja, upoznamo sa ponšanjem ovog automobila na auto putu, ali i na izuvijanim brdskim putevima.

Počnimo prvo od vrlina modela Bigster. Svakako osnovni adut ovog automobila je prostranost. U pitanju je SUV model kod kojeg se putnici neće prepirati ko će da se vozi napred. Zadnja klupa je veoma prostrana, u rangu sa Škodom Kodijak. Dakle, prostora za gavu i noge će imati dovoljo čak i putnici nadprosečnog stasa.

Zadnja klupa je deljiva po sistemu 40:20:40, što je veoma praktično. Na taj način obaranjem centralnog dela se oslobađa naslon za ruku za putnike na zadnjoj klupi, sa praktičnim stalkom za moblne uređaje i limenke osvežavajućeg pića.

Takođe, obaranjem centralnog dela se oslobađa prostor za smeštaj dugačkih predmeta poput skija, a Bigster je kao stovoren za porodična putovanja. Pomenimo da prljažnik raspolaže zareminom 702 litra.

Pored prostranosti jedan od aduta svakako je i komfor. Prednja sedišta su veoma udobna, a komoditet umesto sportskog karaktera je očigledno bio prioritet. Isto važi i za oslanjnje, zahvaljujući kojem automobil udobno “plovi” i sa lakoćom savlađuje rupe na domaćim putevima.

Istina, sportke ambicije treba ostaviti po strani, jer ovo nije jedan od onih krosoera koji se odlikuju oštrim voznim karakteristikama. Sa udobnim oslanjanjem se odlično dopunjuje osetno poboljšana zvučna izolacija.

Trocilindrični motor radi tiho i nenametljivo, a buka vetra je prihvattljiva dok god se auto putem krećete u zakonskim okvirima. Naravno, kada naglašavamo dobru zvučnu izolaciju, nju poredimo sa drugim Dacia modelima, ali ne i sa drugim modelima u ovoj klasi koji su po par desetina hiljada evra skupli.
PROČITAJTE JOŠ:
TEST: Geely Starray – Kvalitet pred kojim je dokazivanje
VOZILI SMO: Novi Citroen C3 – Cena je samo jedan od aduta
Da je ovo model kod kojeg je rezanje troškova bilo primarno primećuje se i odabranim materijalima u kabini. Većina površina do gornje ivice vrata je obložena tvrdom grubljom plastikom. Ipak, napominjemo da je automobil besprekorno “utegnut” i odaje utisak solidnosti i čvrstine čak i tokom vožnje po lošem putu.

Svi benzinski modeli su u blagoj hibridnoj tehnologiji. Na našem testu se našla verzija sa 4×4 pogonom i 1.2 trocilindrašem od 130 konjskih snaga. Uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem ovaj pogon daje više nego solidne vozne karakteristike, definitivno bolje nego što bi zapremina motora mogla da nagovesti. Modeli sa pogonom na prednjoj osovini se nude istim motorom, ali u nešto jačoj verziji koja raspolaže sa 140 KS.

Dizela očekivano nema, a u ponudi je popuno nov hibridni pogon. U pitanju je unapređena dobro poznata verzija hibrida gde je kod benzinskog 1.6 motora radna zapremina produženjem hoda klipa povečana na 1.8 litara što je, pored drugih izmena, rezultiralo i povećanjem snage hibridnog sistema na ikupno 150 KS.
Osnovni model startuje cenom od 22.990 evra, dok je za početnu verziju sa pogonom na sva četiri točka potrebno izdvojiti 25.490 evra. Hibridni pogon se nudi samo u višim paketima opreme, a startuje sa cenom od 27.492 evra.
Detaljnije podatke o cenama i opremi pronađite NA LINKU