Garaža

VOZILI SMO: Opel Grandland Plug in Hybrid – Ekonomičan i snažan

Opel Grandland u Plug In hibridnoj verziji pleni snagom i performansama, a sve to kombinuje sa skromnom prosečnom potrošnjom. Kabina nudi pun komfor primeren porodičnim vozačima, a tu je i prostran ptrljažnik. Očekivano, kvalitet prati i cena

Postoje automobili koji bi mogli da se opišu onom dobro znanom rečenicom – vuk u jagnjećoj koži. Sve više je takvih danas – atraktivnih, sportskog izgleda, a sa stotinjak konjksih snaga ispod haube. Dobar primer takvog automobila je upravo bila Opel Astra koju smo nedavno testirali. Izled automobila, atraktivna plava boja, točkovi velikog pečnika… sve to je obećavalo mnogo više od 130 konjskih snaga iz svega tri clindra.

PROČITAJTE JOŠ:

VOZILI SMO: Renault Megane Conquest – Hibrid menja dizel

VOZILI SMO: Toyota Corolla Cross – Savršen porodični paket

VOZILI SMO: Kia Sportage – Odnos cena kvalitet je adut

Opel Grandland koji se sada našao na našem testu je sušta suprotnost. Daleko od toga da on nije atraktivan, ali činjenica je da njegova odmerena spoljašnjost ni izbliza ne nagoveštava da je za pogon zaduženo okruglo 300 konjskih snaga. Točkovi umerenog prečnika, nenapadna boja, skladne linije, sve to upućuje da je reč o porodičnom krosoveru sa najviše 150 konjskih snaga.

Ipak, kada je dizajn u pitanju moramo da pohvalimo izmene na prednjem delu posle redizajna. Pored toga što je izgubio oznaku X u imenu, Opel Grandland je dobio superatraktivnu prednju masku kakva odlikuje i novu Astru i model Mokka. Ostatak automobila, izuzev sitnih detalja, je ostao neporomenjen, a kompletna forma je više nego zadovoljavajuća.

Redizajn je doneo značajne promene i u kabini. Klasični analogni instrumenti sa omanjim ekranom na centralnoj konzoli su zamenjeni jednim zakrivljenim panelom koji objedinjuje dva ekrana. Sve to doprinosi da novi Grandland izgleda veoma atraktivo i potpuno u trendu, ali ne po cenu funkcionalnosti.

Monitor koji menja instrumente je minimalistički stilizovan, bez šarenila boja, tako da je lako čitljiv i pregledan. On nudi nekoliko modova, od minimalističkog, koji je idealan za duge noćne vožnje, preko detaljnijih informacija putnog računara, pa do kompletnog prikaza mape i instrukcija satelitske navigacije.

Ekran multimedije je takođe pregledan i jasan, a dopalo nam se to što vozač nije osuđen isključivo na upotrebu tač komandi. Tako se ispod ekrana našlo mesta za neke osnove komande, potenciometar ozvučenja, a tu su i stare dobre “opipljive” komande automatske klimatizacije. Bravo za Opel!

Pozicija za upravljačem ovog Opela je prilično komforna. Prednja sedišta su ona čuvena Opelova sa nemačkim AGR sertifikatom za zdrava leđa. Valjda po pravilo da sve ono što je zdravo ili nije ukusno, ili je naporno, čini nam se da bi prednja sedišta mogla da budu za nijansu udobnija. Nekako ne prihvataju vozača, posebno u lumbalnim delu koji je prenaglašen. Ipak, pretpostavljamo da je to upravo ono što čuva vaša leđa tokom dugih vožnji.

Uzmeđu prednjih sedišta primećujemo atraktivnu ručicu automatske transmisije preuzetu iz bratskog Peugeot-a, koja se savršeno ukopila sa Opelovim dizajnom. Kvalitet materijala je takođe na zadovoljavajućem nivou, a samo detaljnijom inspekcijom otkrivamo neka mesta obložena tvrdom plastikom, gde bi očekivali nešto kvaitetniji materijal.

A sada ono što nas je od samog početka najviše interesovalo – pogon. U pitanju je jedno od interesantnijih rešenja. Osnovni pogon obezbeđuje 1.6 turbo benzinski četvorocilindraš od 200 konjskih snaga. Njemu asistiraju dva elektromotora. Jedan, snage 110 KS se nalazi unutar menjačke kutije i pokreće prenje točkove, dok se drugi od 113 KS nalazi na zadnjoj osovini i obezbeđuje 4×4 pogon.

Kada se sve to sabere po Opelovoj matematici 200 + 113 + 110 = 300, odnosno ovaj automobil raspolaže sa 300 konjskih snaga. Tome treba dodati i 520 njutnmetara obrtnog momenta.

U vožnji se ovaj potencijal itekako oseća. Za svega 6,1 sekundu hibridni Grandland stiže do sto kilometara na čas. Ubrzanja nisu propraćena nekim preterano atraktivnim zvukom, ali su veoma silovita i ubedljiva. Ono što posebno prija su međuubrzanja, koja omogućavaju sigurnu vožnju u svim uslovima i efikasna i bezbedna preticanja.

Kako je u pitanju Plug in hibrid, sa dopunjenom baterijom je moguća vožnja isključivo na struju. Autonomija u električnom modu je oko 50 kilometara, što je uglavnom dovoljno za dnevne potrebe. To znači da onaj ko ima redovan pristup punjaču, u gradskim uslovima ovaj automobil može da vozi kao električni.

Kada se baterija isprazni, ovaj automobil se ponaša kao klasičan hibrid. Naime, iako sistem prijavljuje da je baterija prazna, u njoj ima dovoljno energije za snažna ubrzanja, ona se dopunjuje tokom kočenja, kao kod klasičnog hibrida, ali nije moguća vožna u električnom modu.

Naravno, ovako napredna tehnologija koja objedinjuje snagu sportskog automobila sa prostranošću kompaktnog krosovera i potrošnjom gradskog automobila, ima svoju cenu, koja za testirani model iznosi 65.190 evra.

Tehnički podaci:

Motor: benzinski, redni, 4 cilindra, zapremina 1.598 cm3, snaga 147 kW (200 KS), Elektromotor 1: 110 KS, Elektromotor 2: 113 KS/, Ukupna snaga sistema (220 kW) 300 KS, Ukupni obrtni moment sistema 520 Nm ; Prenos snage: pogon na sva četiri točka, automatski menjač; Dimanzije 4.477 x 1.906 x 1.609 mm, Prtljažnik 390 l, Rezervor 43 l, Ubrzanje 0-100 Km/h 6,1 s, Maks. brzina 230 km/h

Detaljnije podatke o opremi i cenama modela Grandland Plug-In Hybrid pronađite OVDE

U partnerstvu sa: Drivegreen