Garaža

VOZILI SMO: Peugeot 308 SW – Karavan po meri porodice

I pored atraktivnog dizajna, Peugeot 308 SW je veoma praktičan i prostran automobil, idealan za velike porodice. Dizel motor, iako nije među najsnažnijima, ima dovoljno snage i veoma je ekonomičan. Kvalitet je skoro na premijum nivou, ali nažalost i cena…

Poslednjih godina SUV i krosover automobili su najpopularnija kategorija, a neke klase automobila, koje su nekada bile veoma popularne, sada polako padaju u zaborav. To je slučaj i sa karavanima. Ovi praktični automobili nekada su bili veoma traženi, da bi danas po prodaju bili prilično zanemareni. Peugeot od ove klase očigledno ne odustaje, a to potvrđuje model 308 SW.

PROČITAJTE JOŠ:

VOZILI SMO: Kia Sportage – Odnos cena kvalitet je adut

VOZILI SMO Škoda Octavia – Prostranost i kvalitet

U pitanju je definitivno jedan od najatraktivnijih karavana na tržištu trenutno. Toga smo bili svesni već po preuzimanju automobila, jer naša prva reakcije je bila da 308 SW uživo izgleda mnogo atraktivnije nego na fotografijama. Posle toga su povremeno stizale potvrde od prolaznika koji su nas zapitkivali o tome koji je to model u pitanju, koja je to boja, koliko ima konja, maksimalna brzina…

Kako god pitanje glasilo, jedno je jasno, a to je da Peugeot 308 SW u GT verziji koja se našla na našem testu, privlači pažnju prolaznika bez obzira na pol i godine. Zato ćemo mi izbeći da mnogo pišemo o dizajnu, a zadržaćemo se samo na opasci da fotografije koje vidite ovde sigurno nisu dovoljne za pravi utisak. On je uživo daleko bolji.

Kao što je kod najnovije verzije modela 308 SW Peugeot promenio neka pravila dizajna karoserije, francuski proizvođač je još odavno promenio neka osnovna pravila kada je uređenje kabine u pitanju. Tako nas i u ovom modelu dočekuje neobičan kokpit sa malim upravljačem smeštenim nisko, tako da se na instrumente gleda preko obruča, a ne kroz obruč upravljača. Na ovo rešenje smo se odavno navikli i zapravo uopšte nije loše. Čak je i logičnije, jer su instrumenti postavljeni visoko, praktično kao “hed ap” displej.

Ipak, kada su instrumenti u pitanju imamo jednu zamerku. U pitanju je originalna Peugeot-ova digitalizovana instriment tabla sa 3D efektom. Veoma je atraktivna, ima nekoliko živopisnih modova, ali ipak nije pregledna kao klasična analogna rešenja ili digitalna rešenja koja oponašaju analogne instrumente. Ovaj put je atraktivnost ipak prevagnula na račun praktičnosti. Naravno, vozač se na to navikne posle nekog vremena, ali ipak činjenica je da bi instrumenti mogli da budu pregledniji.

Centralnom konzolom dominira još jedan blistavi monitor. On je besprekorno organizovan, a ispod njega se nalaze velike “tač” komande kojima se biraju osnovni modovi multimedije, poput navigacije, telefona, muzike i klimatizacije. A kada god “zalutate” u nepreglednoj šumi informacija, uvek je tu veliki praktični “home” taster. Praktično i jasno.

Što se tiče završne izrade i izbora materijala, moglo bi se reći da se između GT verzije modela 308 SW i premijum modela, primećuje sve manje razlika. Prednja sedišta su komforna, a između njih se nalazi masivan centralni greben sa tapaciranim odmorištima za ruku i za vozača i za suvozača, kao da smo u nekom modelu daleko više klase.

Jedan detalj nam je zasmetao, ali napominjemo da je to subjektivno. Naime, na testu se našla verzija sa automatskom transmisijom, a klasična ručica menjača je ustupila mesto prekidaču. Time je oslobođen dodatni prostor, ali potrebno je malo privikavanja. Takođe, nije više moguće tokom lagane vožnje nasloniti desnu ruku na ručicu menjača, što je godinama sticana navika.

Kada smo već kod menjača, pomenimo i motor. Pomenuli smo da su nas prolaznici pitali koliko ovaj auto ima konja i koliko brzo ide. Morali smo tada pomalo da ih razočaramo, jer izgled karoserije govori da je u pitanju sportski automobil od 250 konjskih snaga. Ipak, ispod prednje haube se nalazio poznati 1.5 dizel motor od “samo” 130 konjskih snaga.

On snagu prenosi do prednjih točkova preko osmostepene automatske transmisije. Ceo ovaj paket je više nego dovoljan. Automobil u redovnim uslovima vožnje odlično ubrzava, prvenstveno zahvaljujući odličnom obrtnom mometu i fenomenalnom menjaču. Tek kada brzina poraste, postaje jasno da nije u pitanju automobil od pomenutih 250 konjskih snaga. Tada shvatate da se zapravo nalazite u veoma udobnom i veoma prostranom porodičnom karavanu čiji je jedini greh što tako dobro izgleda da vas navodi na zaključak da je u pitanju sportski automobil.

Detaljnije podatke o cenama i opremljenosti modela 308 SW pronađite OVDE

Tehnički podaci:

Motor: dizel, redni, 4 cilindra, turbo, zapremina 1.499 cm3, snaga 96 kW (130 KS) pri 3.750 o/min, Maksimalni obrtni moment 300 Nm pri 1.750 o/min; Prenos snage: pogon na prednjim točkovima, automatski osmostepeni menjač; Dimanzije 4.636 x 1.852 x 1.444 mm, Prtljažnik 608 l, Rezervor 52 l, Ubrzanje 0-100 Km/h 10,3 s, Maks. brzina 205 km/h

U partnerstvu sa: Drivegreen