Garaža

VOZILI SMO: Renault Clio E-Tech 140 Hybrid

Novi Renault Clio E-Tech 140 Hybrid pleni snagom i niskom potrošnjom. Hibridni pogon popularnom gradskom modelu donosi i povećan komfor. Cena jeste visoka, ali samo na prvi pogled, dok se ne uporedi sa automobilima u istoj klasi ili bilo kojim drugim modelom sa hibridnim pogonom

Renault je do sada bio najpopularniji kada su u pitanju električni automobili, a godinama je upravo ovaj francuski proizvođač u Evropi prodavao najviše električnih automobila. Hibridni pogon je još jedna disciplina u kojoj je Renault odlučio da se oproba.
Tokom sedam dana za upravljačem modela Clio E-Tech 140 Hybrid saznajemo kakav je Renault-ov prostup razvoju hibridne tehnologije.

PROČITAJTE JOŠ:

VOZILI SMO: Hyundai Venue – Cena nije jedini adut

VOZILI SMO Hyundai i10 – Maksimum minimalizma

VOZILI SMO – Dacia Sandero Stepway na gas

Kada je Renault u pitanju, na prvi pogled ničim nije moguće zaključiti da je u pitanju hibridna verzija modela Clio. Istina, nije reč o modelu koji se proizvodi isključivo u hibridnoj verziji, kao na preimer Toyota Prius, ali i pred toga, Clio se ne razlikuje mnogo od standardnih verzija.

Čak i E-Tech oznaka na petim vratima ne otkriva mnogo. Na prvi pogled bi moglo da se zaključi da je u pitanju sportska bolje opremljena verzija popularnog gradskog modela i to je to. Sve to i nije tako loše, jer Clio je još uvek jedan od najatraktivnijih modela u klasi. Plava boja, lepi aluminijumski točkovi i hromirani detalji upotpunjuju premijum utisak o ovom automobilu.

Slično je i u kabini. U Renault-u se očigledno nisu mnogo trudili da istaknu da je u pitanju hibridni model. Jedini detalj koji to otkriva je displej table sa instrumentima. Naime, monitor koji kod standardnih verzija prikazuje obrtomer ili brzinomer, zavisno od odabranog moda, kod Hybrida prikazuje samo status hibridnog pogona.

Kokpit je bogat, savremen, ali i jednostavan i funkcionalan za upotrebu

Naime, grafička animacija prikazuje da li se baterija prazni ili dopunjuje, a u centralnom delu displeja se nalazi digitalni prikaz brzine kretanja. Sa leve strane je grafički prkazno trenutno stanje napunjenosti baterije. Ostali podaci, kao na primer informacije putnog računara, se prikazuju kao i kod ostalih Renault modela. U principu, sve je jasno, pregledno i veoma funkcionalno.

Digitalna grafika informiše vozača kada se baterija puni, a kada prazni

Centralnim delom kokpita dominira ekran multimedije. U pitanju je njegova manja verzija, a u ponudi se nalazi rešenje koje je još veće i ide u visinu pa ima naglašen portretni prikaz. Naša ocena je da je i manji ekran kakav se našao na našem testu sasvim adekvatnih dimenzija, ako ne, i veći nego što je potrebno.
Na svu sreću, Renault misli na lakoću rukovanja i funkcionalnost, tako da se ispod ekrana nalaze lepe i funkcionalne komande klimatizacije.

Sedišta su sportski profilisana, ali veoma komforna

Prednja sedišta su na oko pomalo sportski profilisana, pomalo po ugledu na neke starije Renault automobile. Veoma su komforna, i sasvim su adekvatna za najduže vožnje. Tu je i podesivi nalon za lakat između sedišta, tako da je za upravljačem lako pronaći skoro  pa savršenu poziciju.

Zadnja klupa nije rekorder po pitanju prostranosti. Za dve osobe prosečnog rasta ili dvoje dece će biti sasvim dovoljna, ali za čeriti odrasle osobe krupnijeg stasa, ovaj automobil postaje tesan. To je prvenstveno posledica atraktivnog stajlinga karoserije i skromne visine linje krova.
Naravno, to ne svrstavamo u mane automobila, pre bi to mogli na nazovemo njegovim osobinama. Ko želi više prostora, ima u Renault/Dacia ponudi za sličnu količinu novca itekako šta da bira.

Ono što nas je najviše interesovalo je kako se ovaj dobro poznati automobil ponaša sa hibridnim pogonom. Prvi utisak je više nego pozitivan. Bešumno kretanje pri malim brzinama i tokom manevrisanja na parkinzima nam se itekako dopalo i savršeno se dopunjuje sa tradicionalnom Renault-ovom udobnošću.

U vožnji hibridni pogon obezbeđuje naglašene sportske performanse. Kombinacija dva elektromotora i benzinskog agregata od 1.6 litara rezultuje snagom od 140 konja. Ipak, u praksi utisak je još impresivniji. Naime, zahvaljujući asistenciji elektromotora automobil startuje silovito i bez zadrške, a odlična su i međuubrzanja. Subjektivni osećaj u vožnji je svakako bolji nego što bi 140 KS moglo da nagovesti.

Potrošnja zavisi od stila vožnje. Ako tokom svakodnevne vožnje uživate u ubrzanjima i poigravate se, potrošnja će biti oko litara. Ako se vozi malo pažljivije, ali bez mnogo ekonomisanja, potrošnja pada na oko pet litara.
Pritom vozač je mora da brine o bilo čemu, jer automobil samostalno upravlja radom hibridnog sistema i svako kočenje koristi da dopunjuje bateriju i gasi benzinski motor kada god je to moguće.

Na kraju mora opet da se pomene i cena. Renault Clio sa Hybridnim pogonom u trenutku pisanja ovog teksta startuje sa cenom od 22.790 evra. To i jeste i nije mnogo. Jeste mnogo ako se kaže da za automobil B segmenta treba da se izdvoji više od 20.000 evra.

S druge strane, nije mnogo ako se u obzir uzme da u ovom trenutku nema mnogo automobila u ovoj klasi koji se, bez obzira na vrstu pogona, nude po ceni manjoj od 15.000 evra. Osnovni Clio sa trocilindrašem od 65 KS startuje od 15.490 evra, a slična je cena i svih konkurentskih automobila.

Kada se tako pogleda, može da se prokomentariše da Renault Clio E-Tech 140 Hybrid i nije tako skup. Zapravo, to je jedan od najpristupačnijih Hybrida trenutno na tržištu…

Tehnički podaci:

Motor: benzinski, redni, 4 cilindra, zapremina 1.598 cm3, snaga 66 kW (90 KS), Maksimalni obrtni moment 148 Nm , Ukupna snaga sistema (103 kW) 140 KS ; Prenos snage: pogon na prednjim točkovima, automatski menjač; Dimanzije 4.050 x 1.798 x 1.440 mm, Prtljažnik 301 l, Rezervor 39 l, Ubrzanje 0-100 Km/h 9,3 s, Maks. brzina 180 km/h

Detaljnije podatke o opremi i cenama modela Clio E-Tech 140 Hybrid pronađite OVDE

U partnerstvu sa: Drivegreen