
TEST: Novi Volkswagen Passat 2.0 TDI – Porodična krstarica
Novi Volkswagen Passat pleni prostranošću i komforom. Dizel motor i sedmostepena automatika obesmišljavaju bilo koji pokušaj elektrifikacije u ovoj klasi. Jedan od aduta može da bude cena, koja za verziju sa dizel motorom startuje od 39.690 evra. Osnovna verzija sa benzinskim 1.5 TSI motorom startuje od 36.990 evra.
Novi Volkswagen Passat je prisutan već neko vreme na našim putevima. Nije više novost da se od sada nudi isključivo kao elegantni karavan, dok sedan opcije nema u ponudi. Takođe nije novost ni da je Passat u svojim prvim generacijama postojao samo u hečbek karoserijskim verzijama – jednostavno je – proizvođač nudi ono što se najviše traži.

U današnjoj poplavi SUV i krosover modela, teško je proceniti ko je prosečan kupac Passata. Da li je to porodičan ili poslovno orijentisan vozač, a najverovatnije od svega pomalo. A činjenica je da novi Passat nudi mnogo više od većine SUV modela po pitanju voznih karakteristika i komfora, a pitanje je koliko su većini vozača off-road karakteristike uopšte potrebne.
Što se dizajna tiče, neka slike budu te koje će da govore. Mi bismo se samo zadržali na konstataciji da je novi Passat na prvom mestu jedan veoma elegantno stilizovan karavan, ali ne na račun prostranosti.

Istina, dužina od gotovo pet metara je sigurno dosta doprinela ponudi prostora, ali i oblik karoserije. Kada se podignu peta vrata oslobađa se prostor od čak 690 litara. Za prevoz kabastog prtljaga tu je opcija obaranja deljive zadnje klupe. Pritom, ona se obara na veoma praktičan način, povlačenjem poluga u samom prtljažniku.
Zadnja klupa bi mogla da posluži kao etalon za merenje prostranosti i komfora. Zavaljena i relativno niska pozicija sedenja ne može da se poredi sa SUV modelima sličnih gabarita, a po našoj proceni, u Passatu su duga putovanja daleko komotnija.

Isto važi i za prednja sedišta. Danas nije moguće pronaći automobil ove klase i cene, a da prednja sedišta nisu veoma udobna, ali ono čime ovaj veliki Volkswagen pleni je pozicija sedenja. Svi smo, testirajući SUV modele, pomalo zaboravili kako izgleda putovanje u automobilu ove klase, a da nema povišen klirens.

E sad, renomirani nemački proizvođač je uveo obilje inovacija kada je uređenje kabine u pitanju. Volkswagen je srećom odustao od ugradnje touch komandi na upravljač, tako da su tu sada praktični mehanički “klikabilni” tasteri, što vožnju čini lakšom i bezbednijom.

Ustupak trendovima je ipak učinjen kada je centralna konzola u pitanju. Na njoj se našao veliki ekran, što je očekivano, ali nije bilo očekivano da iščeznu mehaničke komande klimatizacije. One su zamenjene nepraktičnim touch komandama u dnu ekrana, koje tokom vožnje zahtevaju veću pažnju vozača da bi ih koristio.
Da ne postoji novi Škoda Superb, sa sličnim kokpitom, kod koje su klasična tri rotaciona prekidača klimatizacije preživela, možda bi neko mogao i da nas ubedi da je ovo rešenje bilo jedino moguće, ovako ostaje utisak da je nešto moglo da bude još bolje, umesto modernije.

To je srećom možda i jedina zamerka kada je kokpit ovog automobila u pitanju. Ispred upravljača se nalazi još jedan ekran na kome se prikazuju digitalni instrumenti. Dostupno je više modova, kao i rasporeda informacija.

Opcija je mnogo, pa je potrebno neko vreme da se sve podesi, ali kad se sve prilagodi, instrumenti su veoma jasni, pregledni i informativni. Sama grafika instrumenata je u tipično Volkswagen stilu – svedena i jasna.
I pored obilja inovacija, nemački proizvođač je odlučio da sačuva neke dobre stvari koje mnogi danas smatraju prošlošću automobilske industrije. Na prvom mestu mislimo na fantastični dizel motor. U pitanju je dvolitraš od 190 konjskih snaga uparen sa sedmostepenom DSG transmisijom.

Pomalo smo se odvikli od testiranja automobila sa dizel motorima, a ovo je bila prilika da se podsetimo kako ubrzava automobil koji pokreće blizu 200 dizel konjskih snaga i tačno 400 njutnmetara obrtnog momenta. Ubrzanja su snažna, a užitku doprinosi i veoma efikasna automatska transmisija.
Zaista je šteta što je razvoj dizel motora praktično obustavljen i što je ovo trenutak u kojem svedočimo kako izgleda voziti automobil sa jednim od najsavremenijih i najboljih dizel motora svih vremena.

Važno je da napomenemo i to da kada smo auto preuzeli na testiranje, putni računar je pokazivao autonomiju od neverovatnih 1300 kilometara. Potrošnja umnogome zavisi od stila vožnje – na nekom magistralnom putu uz nežniju nogu na gasu može da iznosi oko četiri litra. U gradu se kreće oko šest litara, što je za automobil mase 1.700 kilograma i sa snagom od 190 KS, odličan podatak.
PROČITAJTE JOŠ:
VOZILI SMO: Renault Austral – Atraktivna porodična krstarica
VOZILI SMO: Nova Toyota C-HR – Atraktivna, ali i praktična
I na kraju, ostaje nam samo da se pitamo zašto automobili kao što je novi Volkswagen Passat danas predstavljaju manjinu na automobilskom tržištu. U pitanju je automobil koji nudi sve što i prosečan SUV, uključujući i 4×4 pogon. Pritom, vozne karakteristike na asfaltu su značajno bolje i sigurnije.
TEHNIČKI PODACI:
Motor R4, dizel, turbo
Zapremina 1.968 ccm
Snaga 142 KW/193 KS pri 3.750 o/min
Ob. moment 400 Nm pri 1.750 o/min
Transmisija automatska, sedam stepeni
Ubrzanje 0-100 Km/h 8 s
Maks. brzina 232 km/h
Pogon na sva četiri točka
Dimenzije 4.917 x 1.849 x 1.521 mm