Uradi sam

Zašto benzinski trimer za travu neće da upali

Koji su najčešći razlozi zbog kojih benzinski trimer za travu neće da upali i kako ih otkloniti. Pre odlaska kod majstora većinu sitnica sigurno možete sami da popravite, a evo i kako:

Pročitajte još:

Kako zasaditi i negovati savršen travnjak

Zaštitite svoju baštu – prirodni pesticidi iz kućne radinosti

Prirodni načini da se rešite korova u bašti

Kada benzinski trimer neće da upali, u većini slučajeva je u pitanju neka sitnica koju možete sami da otklonite, pre nego što ga odnesete kod majstora. Zapravo u većini slučajeva nije u pitanju kvar, već jednostavno posledica nemara ili nepoštovanja nekih procedura prilikom rukovanja. Dvotaktni motori trimera su relativno osetljivi na nemar, pa vrlo lako mogu da otkažu poslušnost iako nije u pitnju neki konkretan kvar. Pre nego što odlučite da odnesete trimer kod majstora, proverite ovih nekoliko stavki:

Proverite uputstvo za rukovanje

Ukoliko je u pitanju potpuno nov trimer, ili prvo korišćenje te godine, moguće je da ste prevideli neku od sitnica. Na primr, ispod karburatora se nalazi gumeno dugme koje je zapravo pumpica kojom se pre startovanja karburator puni gorivom. Proverite u uputstvu koliko puta treba da se upumpa gorivo pre paljenja.

Pročitajte još:

Mali vodič za sadnju i gajenje začinskog bilja

Kako pravilno uzgajati lavandu

Kako zalivati cveće tokom godišnjeg odmora

Takođe treba proveriti u kom je položaju “saug” (čok). U pitanju je polugica kod karburatora koja, kada je trimer potpuno hladan, povećava količinu goriva u smeši sa vazduhom, kako bi paljenje bilo lakše. Proverite u kom je položaju polugica, odnosno “saug” treba da bude zatvoren, da bi se otvorio odmah po paljenjumotora. Kada je trimer zagrejan, saug ne treba zatvarati.

Svi trimeri rade na istom principu, ali ima nekih specifičnosti, pa treba proveriti uputstvo. Da, naravno da ne znate gde ste ga ostavili, ali zato je tu telefon, pa ćete lako naći uputstvo za vaš model trimera na internetu.

Prekontrolišite filter vazduha

Fileter vazduha sprečava da trunje dospe do karburatora i do motora. Zavisno od uslova u kojima trimer radi, on može brže ili sporije da se zaprlja. Posle svakih pet radnih sati treba skinuti plastični poklopac, prekontrolisti stanje filtera i po potrebi ga oprati. Ukoliko je prašnjav možete prvo da ga izuvate i otresete, a po potrebi oprete toplom vodom i nekim sredstvom za pranje. Vodite računa da pose pranja u kućište vratite uložak koji je dobro osušen. Ukoliko je zamašćen, može da se opere potapanjem u benzin, mada je u tom slučaju možda bolja ideja njegova zamena, jer nije skup. U principu bi ga trebalo zameniti na početku svake sezone.

Svećica je jedan od češćih problema

Ako problem nije bio u filteru, sledeća na redu za kontrolu je svećica. Ona se nalazi sakrivena iza kabla i masivnog gumiranog konetora. Pažljivo ga skinite, a svećicu odvrnite ključem koji ste dobili uz trimer. U pitanju su svećice kratkog navoja, namenje malim dvotaktnim motorima. Kada je odvrnete prekontrolišite da li se na njoj nakupilo previše masti i gareži, a ukoliko jeste, dobro je očistite, a kontakte na kraju možete dodatno da očistite najfinijim brusnim papirom, ali vrlo nežno.

Ukoliko je svećica bila prilično zamašćena, to možeda znači da pravite prebogatu smešu benzina i ulja, odnosno sipate u benzin previše ulja za dvotaktne motore. Prekontrolišite još jednom šta tačno piše u uputstvu. Takođe, ukoliko ste pre odvrtanja svećice dugo pokušavali da upalite trimer, može da se desi da je motor preplavljen benzinom. Iscedite višak goriva, ako ga ima, kroz rupu za svećicu okretanjem trimera.

Gorivo ne sme dugo da stoji

Inače, što se goriva tiče, mešavinu pravite samo u količini koju planirate da potrošite. Ako ste na proleće uzeli mešavinu od prošle godine, to može da bude razlog da trimer neće da upali. Takođe, uvek potrošite sav benzin iz rezervoara pre odlaganja trimera. To znači da pred kraj radova isplanirate da dolijete samo potrebnu količinu goriva i po završetku, ako je potrebno, ostavite da trimer radi na “ler gasu” kako bi potrošio preostalu količinu goriva.

Ovo su neki od najčešćih problema koji mogu da se jave u radu sa klasičnim trimerima sa benzinskim dvotaktnim motorima. Ukoliko nijedan od navedenih saveta ne pomogne da upalite trimer, možda je ipak potrebno da posetite majstora.