Tema

Asfaltiranje – Jedan ili dva sloja i koje su cene

Koliko košta asfaltiranje? Koliko košta priprema podloge za asfaltiranje i šta podrazumeva? Koja je cena za asfaltiranje u jednom sloju, a koja je cena asfaltiranja u dva sloja? Kada je dovoljan asfalt u jednom sloju, a kada su neophodna dva soja asfalta?

Postoji mnogo opcija kada su spoljašnje površine u pitanju, ali kada su prilazi u dovrištu koji se koriste i za kretanje automobila, kao i parkinzi, jedna od najboljih površina je asfalt. Asfaltiranje je najtrajnije rešenje jer dobro podnosi masu vozila, daleko bolje nego čak i najkvalitetnije pločice.

PROČITAJTE JOŠ:

Behaton podne obloge – Sve prednosti i mane

Štampani odnosno dekorativni beton – Prednosti i mane

Sa druge strane, asfalt je neuporedivo postojaniji od svih vrsta betonskih površina u slučaju izlaganja soli, što se na mestima gde se kreću i parkiraju automobili tokom zime dešava. Istina, kada je cena u pitanju, asfaltiranje nije najpovoljnija opcija, ali je svakako jedna od najtrajnijih…

Dvoslojni, je dovoljan jednoslojni asfalt?

Kao i kod drugih povrršina, postoji više opcija asfaltiranja, a od njih zavise i kvalitet i cena konačnih radova. Ono što je jedno od najčešćih pitanja kada je asfaltiranje dvorišta u pitanju je, da li se opredeliti za jednoslojno ili dvoslojno asfaltiranje.

Jednoslojno asfaltiranje je jeftinije, ali da li je dovoljno kvalitetno? Dvoslojno je kvalitetnije, ali da li je neophodno? To su najčešće nedoumice, ali odgovor je prilično jasan. Naime, jednoslojni asfaltni sloj je osetljiviji na opterećenje, pa je kao takav pogodan za površne namenjene uglavnom kretanju pešaka ili biciklista, uz samo povremeno kretanje automobila.

PROČITAJTE JOŠ:

Teraco pod – Sve što ste želeli da znate

Kako odabrati najbolje keramičke pločice

Za površine koje će stalno biti izložne kretanju automobila ili težih vozila, dvoslojni asfalt je daleko trajnije i bolje rešenje. Isto važi i za garaže ili parkonge, koji su u dužim vremenskim intervalima izloženi statičkom opterećenju.

Pre asfaltiranja potrenba je prirema podloge

Pre asfaliranja je neophodno izvršiti pripremu podloge, jer asfalt ne može da se polaže direktno na zemljanu podlogu. Podloga se izrađuje od nasipanja tucanika određene granulacije, kao i od peska za drenažu, odnosno odvođenje vode. Podloga je debljine od 30 do 50 centimetara i mora biti dobro sabijena kako bi pružila adekvatnu potporu za asfaltni sloj.

Koje su razlike između jednoslojnog i dvoslojnog asfala?

Debljina jednoslojnog asfalta je oko šest centimetara i u pitanju je asfalt grublje granulacije. To znači da će i finalna površina biti nešto grublja i možda estetski na manjem nivou.

U slučaju da se opredelite za dvoslojni asfalt, prvi grublji sloj se izrađuje u debljini od oko pet centimetara, da bi se posle toga naneo sloj asfalta finije granulacije debljine tri centimetra. Na taj način se dobija površna sa znatno finijom završnicom, ali i površina koja je otpornija na oštećenja ili uleganja usled kretanja težih vozila.

Koliko košta asfaltiranje?

Cena asfaltiranja može da zavisi od više fatora. Već cena pripremnih radova, odnosno nasipanje i nabijanje podloge, može da varira zaviso od obima posla, a startuje nešto iznad pet evra po kvadratnom metru. Jednoslojno asfaltiranje se kreće oko 15 evra po kvadratnom metru, dok je za asfaltiranje u dva sloja potrebno izdvojiti oko 20 evra po kvadratnom metru.

Foto: Freepik