Garaža

SUV po meri porodice – Nova Toyota Corolla Cross

Tovota je predstavila potuno nov SUV model, nazvan Corolla Cross. U pitanju je automobil koji je svojim karakteristikama i gabaritima savršno prilagođen porodičnim vozačima. Cena za sada nije saopštena

Nova Toyota Corolla Cross predstavlja model koji će, kada su dimenzije i cena u pitanju, biti pozicioniran između kompaktnijeg i sportski stilizovanog modela CH-R i većeg i skupljeg modela RAV-4. Nova Corola Cross zapravo danas predstavlja ono  što je pre desetak godina bio model RAV-4, a to je kompaktan gradski SUV model dužine 4,460 metara, koji je dovoljno kompaktan za svakodnevnu gradsku vožnju, ali obezbeđuje i dovoljno prostora za duža putovanja. Kao takav se nameće kao savršen izbor porodičnih vozača.

Ono po čemu se ovaj novitet od ostalih modela u ponudi razlikuje je to što je Corolla Cross prva Toyota sa ugrađenom potpuno novom petom generacijom hibridnog sistema. On se nudi u dve verzije, sa prednjim pogonom, ali i kao 4×4 verzija, sa dodatnim elektromotorom koji pokreće i zadnje točkove. U pitanju je “inteligentni” AWD sistem koji pogon na zadnjoj osovini aktivira samo kada je potrebno, kako bi se obezbedila bolja prohodnost na klizavoj podlozi i viši nivo sigurnosti.

Kod standardnog hibrida sa pogonom na prednjim točkovima za pogon su zaduženi benzinski motor od 2.000 kubika koji potpomognut elektromotorom isporučuje 197 konjskih snaga i obezbeđuje ubrzanje do sto kilometara na čas za samo 8,1 sekundu. Verzija sa 4×4 pogonom ima pomenuti elektromotor u zadnjem delu od 41 KS, ali ovaj model ima isto ubrzanje kao verzija sa pogonom na prednjim točkovima. I pored toga što je novi hibridni sistem snažniji, on je za 40 procenata lakši od prethodne generacije, što doprinosi poboljšanju performansi i smanjenju potrošnje.

Kabina je maksimalno podređena prostranosti i udobnosti. Posebna pažnja je posvećena prtljažnom prostoru koji ima velika peta vrata i nisku utovarnu ivicu, što olakšava manipulaciju kabastim predmetima, poput dečijih bicikala ili teških kofera. Kokpit je potpuno digitalizovan. Ispred upravljača se umesto standardnih instrumenata nalazi monitor dijagonale 12,3 inča, koji omogućava da vozač prilagodi koje informacije želi da mu se prikazuju, poput podataka o potrošnji, radu hibridnog sistema ili instrukcija satelitske navigacije. U vrhu entralne konzole se nalazi ekran multimedije osetljiv na dodir, koji ima dijagonalu od 10,5 inča.