Garaža

VOZILI SMO: Nova Dacia Sandero Stepway TNG

Izmene kod nove redizajnirane verzije modela Dacia Sandero Stepway su minimalne, ali sasvim dovoljne. Ono čime verzija sa fabričkim TNG uređajem na gas pleni je skromna cena pređenog kilometra i autonomija sa dva rezervoara. Cena je nešto viša od očekivane

Kada je predstavljena nova Dacia Sandero, mnoge je razočaralo to što je popularni 1.5 dCi dizel motor izbačen iz ponude. Zamena je upravo model sa fabrički ugrađenim TNG-om – Dacia Sandero Stepway ECO-G. Sa ovim pogonom novi Sandero ima rekordnu autonomiju, a prednost je niska cena pređenog kilometra.

PROČITAJTE JOŠ:

VOZILI SMO: Dacia Duster sa motorom iz Mercedesa

VOZILI SMO: Opel Grandland – Cena je jedina mana

VOZILI SMO: Hyundai Venue – Cena nije jedini adut

Na našem testu se našla najnovija verzija sa novim logom kompanije i minimalnim izmenama u odnosu na prethodnu verziju. Prednji deo automobila ukrašava novi amblem, dok je poklopac prtljažnika karakterističan po belim slovima kojima je ispisano ime brenda.

Uređenju kokpita ne može ništa da se zameri. Plastične površine jesu izrađene od tvrde plastike, ali to je očigledno samo kada se opipa ili kucne, dok u vožnji oplate ne proizvode nikakve šumove. Pozitivnom utisku doprinosi i prednji deo kokpita presvučen grubim platnom sa tapcirungom, a isti materijal se nalazi i na naslonima za laktove u prednjim vratima.

Primećujemo da je kod redizajnirane verzije sklopivi naslon za ruku vozača zemenio klasični naslon za lakat koji mogu da koriste i vozač i uvozač, a koji ima i pretinac za sitnice.

Kada se ovim kvalitetnim detaljima dodaju upravljač koji nije ništa lošiji od bilo kog automobila iz par klasa iznad, kao i veoma kvalitetna ručica menjača, objektivno, vozač nema na šta da se požali. Ponajmanje može da se žali na sedišta. Ona su odlično oblikovana, a pomalo su “nemački tvrda”, što nam se itekako dopalo.

Nemačke gene ima i tabla sa instrumentima, koja je jasna i veoma pregledna. Istina, nije najnovije rešenje u vidu ekrana, ali zato je na centralnoj konzli veliki istaknuti ekran multimedije koji je veoma jednostavan za rukovanje. Pozdravljamo što vozač ispod ekrana ima klasične komande klimatizacije.

Ipak, ono zbog čega smo se našli za upravljačem ovog automobila je pogon. U pitanju je sada već dobro poznati trocilindraš od jednog litra radne zapremine sa ugrađenim gasnim uređajem i sa veoma razigranih 100 konjskih snaga. Automobil u gradskim uslovima ubrzava hitro, a i kada se izađe na otvoreni put snage ne manjka. Pohvaljujemo i to što je ovaj motor standardno uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem.

Ono što ističemo je to da Sandero sa TNG uređajem sada ima i putni računar. Ranije te opcije nije bilo ni kod Renault automobila sa pogonom na gas. Zavisno koje gorivo motor troši, putni računar na displeju za njega prikazuje prosečnu potrošnju, trenutnu potrošnju i autonomiju. Pritom ako koristite gas, jedna od opcija menija putnog računara je i količina goriva u rezervoaru za benzin, i obratno. Objektivno, nije bilo moguće primeniti bolje i praktičnije rešenje.

Da li ćete da koristite benzin ili gas, bira se putem malog prekidača levo od upravjača. Promena sa benzina na gas i obrnuto se praktično ni ne oseti. Kada se saberu oba rezervoara i prosečna potrošnja, sa Sanderom Stepway ECO-G možete da računate na garantovanu autonomiju koja ozbiljno premašuje 1.000 kilometara, što za dizel verziju ne može da se kaže.

Istina, svi će uvek želeti da voze samo na jetnije gorivo, odnosno gas, a s obzirom na solidnu zapreminu TNG rezervoara i samo sa gasom možete da računate da ćete na otvorenom putu bez problema uvek preći više od 500 kilometara.

To je sasvim korektno, pogotovo što pritom ne morate da strahujete da ćete ostati bez goriva na putu, jer tu je i rezervoar sa benzinom. Dakle, u nekim disciplinama Sandero Stepway ECO-G je bolji od verzije koju bi pokretao dizel motor.

Cene

Činjenica da je novi Sandero Stepway baziran na najnovijoj Renault platformi koju koristi i najnoviji Clio je doprinela da ovaj Dacia model praktično ne zaostaje za konkurentima, ali je i cena nešto viša. Osnovni model košta 15.490 evra, dok ECO-G verzija sa fabrički ugrađenim pogonom na gas košta 16.190 evra.

Više o cenama modela Sandero Stepway ECO-G saznajte OVDE

Tehnički podaci

Motor: benzinski, redni, tri cilindra, turbo, zapremina 999 cm3, snaga 74 kW (100 KS) pri 5.000 o/min, Maksimalni obrtni moment 170 Nm pri 2.000 o/min; Prenos snage: pogon na prednjim točkovima, manuelni šestostepeni menjač; Dimanzije 4.099 x 1.848 x 1.587 mm, Pneumatici 205/60 R 16, Prtljažnik 410 l, Rezervor benzin/TNG 50/40 l, Masa 1.134 kg, Ubrzanje 0-100 Km/h 11,9 s, Maks. brzina 177 km/h