VOZILI SMO: Dacia Jogger – Da li je cena jedini adut?
Dacia Jogger je u ovom trenutku apsulutni favorit kada je odnos cena – ponuđeno u pitanju. Istina početna cena ni izbliza nije pristupačna kao nekada. Dacia Jogger startuje od 15.690 evra, ali u ovom trenutku je to neuporedivo povoljnije od bilo kog modela koji nudi makar približan nivo prostranosti
PROČITAJTE JOŠ:
VOZILI SMO: Nova Dacia Logan – Cena je adut
VOZILI SMO – Dacia Duster sa motorom iz Mercedesa
Kada je Dacia u pitanju, navikli smo na ponudu automobila koji po razumnoj ceni nude sve osim luksuza i prestiža. Tako se na spisku vrlina svakog Dacia modela nalaze praktičnost, pouzdanost, prostranost, bezbednost… Model Jogger, koji je odnedavno dostupan na našem tržištu, pažljivo se drži ove recepture. U pitanju je prostran porodični automobil koji se nudi u verziji sa pet ili sedam sedišta. Tokom višednevnog testa pokušali smo da saznamo koliko jedan od najpristupačnijih porodičnih automobila zaista nudi.
Ono što je kod Dacie Jogger najteže definisati je kategorija kojoj pripada. Nije klasičan karavan na bazi modela Sandero/Logan, a nije ni monovolumen. Iako ima “off road” šminku i povišen klirens, nikako model Jogger ne možemo da nazovemo krosoverom. Dacia Jogger je zapravo miks svih ovih klasa, čime je kreiran jedan od najpraktičnijih i najprostranijih automobila trenutno dostupnih na tržištu.
Što se dizajna tiče, naša je ocena da je Jogger prilično skladan porodični automobil, uz opasku da je očigledno da je prostranost ipak bila prioritet. Ono što je mnogo važnije je kako sve to funkcioniše kada je kabina u pitanju. Kokpit je u potpunosti preuzet od modela Sandero i Logan, na čijoj osnovi je Jogger baziran, što je dobro. To znači da putnike napred dočekuju dva prilično komforna pomalo “nemački” čvrsta i dobro oblikovana sedišta. Ispred lepog i kvalitetnog upravljača se nalazi pregledna analogna tabla sa instrumentima.
U vrhu centralne konzole se nalazi veliki istaknuti ekran osetljiv na dodir. Više puta smo se sa ovim rešenjem do sada susretali. Ocena je da je multimedija veoma praktična za rukovanje, ima brz odziv, a sam ekran je lako čitljiv i danju i noću. Ispod ekrana se nalaze prektične komande klimatizacije. Zaključak je jasan – Dacia Jogger ne pokušava da ponudi najnovije gedžete kakve nude najsavremeniji daleko skuplji automobili, ali nudi neuporedivo praktičniji, funkcionalniji enterijer, koji je jednostavniji za rukovanje.
Naravno, česta tema kod Dacia automobila je kvalitet materijala. Da, enterijer je obložen tvrdom plastikom, ali to je samo deo priče. Kod bolje opremljenih verzija prednji deo kokpita je obložen kvalitetnom grubom tkaninom sa tapacirungom, što daje osećaj luksuza. Obloge vrata su u zoni kontakta takođe tapacirane, a upravljač je presvučen kožom. Zahvaljujući tome, uz još poneki detalj boje aluminijuma, i ukupan utisak je sasvim pozitivan, posebno kod bolje opremljenih verzija.
Zadnja klupa je prostrana, sa obiljem prostora za glavu, ali treba napomenuti da se sedi prilično povišeno. Time je možda malo umanjen komoditet, ali je ostvarena ušteda prostora, što se vidi na prvom mestu u prtljažnom prostoru. Na našem testu se našla verzija sa pet sedišta, dakle bez trećeg sklopivog reda sedišta, pa je prtljažnik bio još većih dimenzija. Recimo to ovako – trenutno ne postoji SUV ili krosover model, bez obzira na klasu, koji može da konkuriše Jogger-u kada je zapremina prtljažnika u pitanju.
Ponuda motora kod modela Jogger se svodi na jedan jedini trocilindrični 1.0 benzinski agregat, a kupac može da bira da li će da se opredeli za klasičnu verziju ili opciju sa TNG uređajem. Na našem testu se našla upravo verzija sa pogonom na gas. To znači da se ispod prtljažnika nalazi torusni rezervoar za gas zapremine 40 litara, a tu je i rezervoar za benzin od 50 litara, što modelu Jogger daje autonomiju koja lagano iznosi više od 1000 kilometara.
Koje gorivo se koristi bira se prekidačem smeštenim levo od upravljača. Sam prelazak sa TNG-a na benzin i obratno je praktično neprimetan, a za pohvalu je to što svi novi Dacia i Renault modeli opremljeni TNG uređajem sada imaju i putni računar. Zavisno u kom modu vožnje se nalazite, putni računar na instrumentima u tom trenutku prikazuje potrošnju i koliko još kilometata možete da prevalite sa tim gorivom.
Što se potrošnje tiče, kao i obično, sve zavisi od stila vožnje. Na magistralnim putevima Jogger uz malo pažnje može da troši oko pet litara benzina na sto kilometara. Ipak u realnim uslovima, koji podrazumevaju kombinovanu potrošnju, recimo da je moguće očekivati od šest do sedam litara potrošnje kada je benzin u pitanju i oko devet litara TNG-a, što je odličan rezultat.
U vožnji motor je prilino živahan i startan, naravno, sve dok od njega ne očekujete previše. Snage retko kada nedostaje, a šestostepeni menuelni menjač je odlično usklađen, posebno za ekonomičnu vožnju auto-putem. Zvučna izolacija bi mogla da bude nešto bolja, ali pretpostavljamo da je negde morala da se primeti razlika u odnosu na druge automobile, jer Jogger je od modela koji nude sličan nivo prostranosti i komfora, u proseku dvostuko jeftiniji.
Tehnički podaci
Motor: benzinski, redni, tri cilindra, turbo, zapremina 999 cm3, snaga 74 kW (100 KS) pri 4.600 o/min, Maksimalni obrtni moment 170 Nm pri 2.100 o/min; Prenos snage: pogon na prednjim točkovima, manuelni šestostepeni menjač; Dimanzije 4.574 x 1.784 x 1.631 mm, Pneumatici 205/60 R 16, Prtljažnik 708 l, Rezervor benzin/TNG 50/40 l, Masa 1.223 kg, Ubrzanje 0-100 Km/h 11,9 s, Maks. brzina 175 km/h
Detaljnije podatke o cenama i opremi modela Jogger, potražite OVDE
U partnerstvu sa: Drivegreen